AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.332

Fel på navigation

Har idag köpt en E38 -96 som har navigation.Det satt ingen skiva i läsaren.Det stod på displayen att skiva saknas.Jag hade ett flertal skivor hemma, och provade både en från 2002+ en ny skiva jag hade som var från 2011.Efter jag satt in skivan tar det kanske 10 sekunder så åker skivan ut ur spelaren.Det står hela tiden på displayen att skiva saknas.
Måste jag uppdatera navigationssystemet, eller är det så att läsaren är defekt ??

Jag vet att jag uppdaterat nån gång tidigare med nån typ uppdateringsskiva för att "väcka upp" navigationen.Men det var kanske 10 år sen på nån X5 som jag hade inne för rep.på jobbet!

Har även för mig att man kan byta endast själva spelaren i navläsaren !!

Tänkte prova på att göra en batterireset i helgen! Jag är tacksam om nån kan
tipsa mig ang detta fel !!!
Hej,

De första navigationsutrustningarna använde CD-skivor, alltså inte DVD. Kanske felet ligger där?

Om du har en sådan gammal spelare, och anläggningen i övrigt fungerar, kan jag rekommendera en uppgradering till MK4 (MK IV) med DVD-skiva. De gamla är lite långsamma. Då kan du också uppgradera monitorn till 16:9. (Det kan du i o f s göra ändå, men med den gamla navin får du ändå bara en 4:3-bild.

Antagligen hittar du mycket mer info i forumsdelen "Bilstereo, GPS...".

/Lennart
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.