|
|
|
|---|---|
E34_Robert |
Är det någon som har beställt skruvat.se´s direkt anpassade katalysator? Skruvat: Länk Men den skiljer sig hur Schmiedmanns ser ut: Länk Men nu tar Schmiedmann semester så just nu är det inget alternativ att beställa där ifrån. |
E34_Robert |
Hittat en till sida som säljer direkt anpassade katalysatorer. Är det någon som har beställt från fixabildealar.se? Länk till katalysatorn. |
|
Skruvats funkar säkert utan problem eller var tänker du på? Är den inte bra så tar dom väl tillbaka den och priset blir väl bäst utav dom du länkar. |
|
E34_Robert |
Det jag tänkte mest på att skruvat har med två katalysatorer som det ser ut. Är det någon skillnad mot vad det är som standard? "Vanliga" ser ut att ha en katalysator. Priset spelar ingen större roll. Behöver en ny katalysator, de flesta vad jag googlat fram har monterat en universal men sånt vägrar jag montera på min. :) |
|
Om inte priset spelar roll - knalla in hos BMW och beställ en... ;) Kolla med t ex Mister-auto.se eller autoteilemann.de Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Spelar väl ingen roll om det är två små eller en större. Monterade på släktingens Ford en från däckonline som var pluttliten men nog gjorde den sitt jobb alltid(och gör forfarande) |
|
E34_Robert |
Johan B, Hade gjort det om det funnits en i närheten. Bor vid Gällivare. :) Kanske inte så att det får kosta vad som helst men hittills har jag inte stött på originaldelar som är dyrare än meca/autoexperten. Mister-auto.se hade inga. autoteilemann.de kostar det ca. 5500kr. Hittills är fixabildelar det bästa jag hittat. |
E34_Robert |
Det blev beställning från A-Alt. Avgassystem AB. 3100kr inkl frakt. |
|
På A-Alt köpte jag ny kat till min 520, funkade i många år och 40000 mil BMW CS #5206 |
|
E34_Robert |
Låter lovande. :) Hoppas den kommer sjunga bra med min kommande slutdämpare från Eisenmann. |
E34_Robert |
Allt är monterat. Bra passform på A-Alt katalysator. Den var mindre än standard som var monterad. Lambdasond bytes också. Eisenmann slutdämparen är mycket tystare inne i kupén än standard som var men låter mer när man gasar eller varvar. Blev även en godkänt avgastest på besiktningen men trots nya saker så var HC värdet 95 och maxet får vara 100. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.