AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.359

Kombiinstrument byte på e90, samt problem!

Visa användare
308
uffe6
BMW 325IA E90 -06
Hej

Har en E90 2006:a

Har fått problem på kombiinstrumentet med lampor som är svaga och någon har gått sönder. Har därför köpt ett nytt billibgt på skroten.

När jag kopplar in det lever bilen ett jäkla liv. Massor med felmedelanden, plingar o lever och så klart den berömda lyspunkten (att mätaren inte stämmer överens med bilens i övrigt kilometer)

Det roliga är att jag har 99999 kilometer i kombiinstrumentet. Trodde det skulle visa det gamla miltalet. Helt klart verkar något vara skumt i CAS:en.

Det roliga var när jag bytte tillbaka till original hände samma sak i det instrumentet. Så nu börjar jag att bli orolig att det är något större elfel i CAS.

Kommer BMW vara behjälpig i detta när man kommer med ett begagnat kluster till dem? Någon som har erfarenhet?

Kan de programmera så att miltalen stämmer överens mellan bil och nya instrumentet (bilen har gått längre än instrumentet)

Någon som har erfarenheter. är lite villrådig just nu vad man skall göra.

Skall man gå till nån ljuskygg herre som säger att de kodar in instrument o ljusterar till rätt miltal??

Kan man förstöra (som tydligen har hänt) CAS modulen genom att koppla in ett annat kombiinstrument?

Tacksam för svar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.