AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.350

E61 problem telefon/blåtand frysning I-drive + ljudbortfall

Ibland så fryser I-drive på min E61:a när man kör radio, cd eller aux och ljudet försvinner någon sekund sedan kommer den igång igen. Riktigt irriterande och det kommer bara ibland.

Nu har jag googlat lite på detta och det finns en teori om att det är överhettningsproblem i bluetooth enheten pga dålig ventilation och vid varmt väder stänger den ned någon sekund för att sedan starta om igen. Vid varmt väder händer det ofta och vid kallt väder inte alls.

När jag har communication igång på I-driven så ser jag att då den bryter ljudet och fryser till så står det "BMW Mobile Phone not found" sedan går den tillbaka igen och synk:ar med telefonen. Att stänga av bluetooth i I-drive och telefon gör ingen skillnad, samma problem.

När jag tänker till så hände detta först sent i vår när vädret blev varmare och då jag köpte bilen i Oktober så var det ju redan kallt. Det som rör till det är att jag installerade AUX i mars och sedan uppdaterade all programvara så jag är fortfarande osäker på om det hänt något vid installationen (en optisk kabel kan tydligen ge liknande problem om den spökar) eller om det är någon bugg i nya programvaran.

För att kontrollera detta tänkte jag mäta lite temperatur och försöka koppla ur blåtandsenheten för att se om dessa "pauser" i ljudet/fryslagg i I-drive slutar och att jag istället bara får ett felmeddelande på blåtandsenheten som skulle saknas i så fall.

Frågan är bara - var sitter den och hur kommer man åt den enklast ?

Finns det även någon som haft liknande problem och kanske ni redan har löst det ?

I USA är det flera som har råkat ut för det på både pre-LCI och LCI.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.