|
|
|
|---|---|
|
Hej. Här är ett klipp från bilen jag provkörde igår. Min tjej satt inne i bilen och gasade medan jag filmade i motorutrymmet på vänster sida " framifrån sett". Ljudet uppkommer när gasen släpps. Enligt ägaren ska han lämna in bilen på fredag för att få veta vad som är fel. För övrigt så var bilen jättefin både in och utvändigt! Gick jättefint i motor och drivlina, inga missljud här är annonsen Länk The sound from a big M :) | |
|
Liknande ljud kanske, så wastegate? |
|
| Det är wastegatearna som är slitna och behöver åtgärdas. | |
|
"Gick jättefint i motor och drivlina, inga missljud." Det är ju just missljud du har i den här.. |
|
|
Mach... trodde ni förstod att förutom detta missljud så var bilen fin. The sound from a big M :) |
|
| OT, men det där är den snyggaste specen som finns på e9x. Svarta pianolackpaneler tillsammans med brunt eller oysterskinn. | |
|
En annan Offtopic. Det står "Bilen är otroligt pedantskött och välvårdad" i annonsen!!! Är det handtvätta bilen 7 dagar i veckan som snittpersonen avser med det? För mig innebär ivarje fall "pedantskött och välvårdad" att man åtgärdar fel direkt dom inträffar, håller en tätare serviceintervall än vad serviceboken specar och byter slitdelar innan dom går sönder, rekondar varje år. Allt annat är väl högst "normalt underhåll". |
|
|
Finns DME uppdatering på BMW som ska förbättra eller ta bort oljudet, 30.2 heter den ock jag betalade nyligen 1500kr för den. Funkar inte det är det turbobyte som gäller. Men det är som sagt bara ett oljud... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.