|
|
|
|---|---|
|
Jag har funderat lite på det här med buller i bilen och vad som är lämpligast att göra för att dämpa bullret. Byta däck? Kan man lägga extra isolering någonstans? Det jag noterar är att på vissa väga är det en ren fröjd at köra (typ "tyst asfalt") medan på andra vägar så känns det som man sitter i nån vindtunnel pga bruset (fast utan fläktandet... ja ni hajjar kanske). Är det någon som har några tips? Det här är min första bil så jag är rätt nollställd vad gäller saker man kan göra - och framförallt HUR man skall göra det hela... | |
| Har du Run Flat på så kan du börja med att byta dom till vanliga däck. Jag har själv vanliga 225/45 och upplever bilen som tyst och behaglig även i mycket höga farter. | |
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Tectyl har bullerdämpande massa man kan spruta i hjulhusen, ska sänka ljudnivån ganska rejält. |
|
Tectyls massa är bara båg enligt tester som utförts. Minns inte vilka som testat, om det var Vi Bilägare typ. Näe, tror att det helt och hållet handlar om däcken som hbengtsson är inne på. Välja märke och modell med omsorg och skita i RFT... Känn på ett RFT däck utan fälg så förstår man varför, de är stenhårda jämf med ett vanligt däck... |
|
|
Kolla däcken som sagt. Jag vet ju när man möter vissa bilar på vägen. Jag kan ibland höra deras däck i min bil 20-30 meter innan och efter själva mötet. Då undrar ja hur mycket det låter för dom. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.