AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.335

e34 m50b25, Vatten i oljan, nybytt toppackning!? Hjälp!

be
1
becke90
525i - 89 m50b25
Hej! har haft grymt mycket strul med min m50b25,

bytt toppackning för ett tagsen och olja service m.m men nu till saken den läckte olja bak vid ventilkåpspackningen och var några hål i div vakuumsugar vid insuget som är bytta nu för de var för högt avgas värden på besiktningen, men så idag skulle jag byta ventilkåps packning och upptäcker att det är vitt klegg i hela kåpan (vatten i oljan) men jag slog i en burk kylar tätning för säkerhets skull igår för den kokade på besiktningen när ja var där sist så kan de ha nått o göra med att jag slog i det och att det har tätat så det kommit ut vatten i oljan?

hur ska man gå tillväga när man bytar oljan för att få ut all olja som har vatten i sig då de lär ligga kvar lite uppe på kammaxlar osv gör de något?

MVH Rikard

He
437
Henrik 77
530d Touring M-paket 2009
Den geggan får du inte ut mer än på mekaniskt sätt. Provtryckte du tippen när du hade den av? Du kanske har en spricka i den. Sen är det ju inte så bra att låta motorn gå upp så den kokar. Provtryck kylsystemet och låt den stå under tryck och läs av manometern. Ev läcker den inte förrän motorn är varm. Eller så läcker den bara när den är kall. Så prova både och. Planade du toppen eller åtminstone mätte upp planheten?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.