|
|
|
|---|---|
|
Sitter och funderar på att beställa en ny BMW M5 eller en 550. Tror ni att en 550 tappar mer värde procentuellt än en M5 under en tre-årsperiod? Enda skälet för mig att välja en 550 är för att jag kan få den utan M-styling så att den ser lite mer diskret ut. Undrar också om ni vet om det händer något särskilt med M5an för MY 2014/2015? | |
|
Länk Tror den länken kan ge dig en rätt bra bild vad som skiljer pre-facelift och LCI dvs MY2014/2015. Bla är följande ändrat på LCI: - LED framlyktor (tillval) - Uppdaterade bakre lampor - Ny M-ratt (från övriga M-modeller) - Nya i-Drive med touchpad - Competition package finns som tillval Nya fälgar och ett par punkter till skiljer även mot pre-facelift. Tror att 550 har en mindre köpgrupp i steg 2 av försäljningen och har en minst lika kraftig värdeminskning som M5? Tror M5 med rätt spec, historik och pris är mer eftertraktad och exklusiv men har egentligen ingen fakta som styrker detta. |
|
|
Du kan välja Competition-paket, keramikbromsar och M laptimer till 2014års M5, till både 550i och M5 kan du välja Adaptiva LEDstrålkastare som du inte behöver blända av för mötande eftersom de anpassar sig. Det absolut viktigaste är hur stor rabatt du får vid köpet, väljer du en 550i ta då en Touring den kommer stå sig bättre. Välj då M-Paket, om du specificerar den rätt kan du nog låta någon här på sidan ställa sig i kö redan nu:). Om du vill ha en sedan, välj XDrive. Om du vill vara ännu mer unik, välj en Alpina B5 BiTurbo, då kommer du vara ensam med en sv-såld F10/F11 B5. Ska man tro på bilpriser så värderar de en 2012as M5 till 669tkr hos handlare med 3000mil och vinterdäck medan alla versioner av 550i ligger på 599-605tkr. Dock har det inte sålts en enda 550iAT F11 begagnad i Sverige så värderingen är osäker. Men ska man tro på helheten så får man inte igen merkostnaden för en M5. Mvh Stephan |
|
|
M5 F10 alla dagar i veckan! En 550i och en M5 är lika diskreta för ett otränat öga om man nu kan kalla dom för det. En 520d sticker i ögonen bara den är nytvättat. Köp det du vill ha och glöm vad andra tycker. Folk kommer alltid tycka. |
|
| Önskar jag hade samma "problem", hade nog tagit M5 i vilket fall, klicka på köp! | |
|
Tack för era svar! Det får nog bli en M5a om det blir BMW! Känner nog också att även om kanske M5an tappar mer har jag roligare under tiden. OCH, köper jag en 550 kommer jag alltid sitta och undra hur en M5a hade varit! Vad gäller rabatter verkar det ligga generellt på 10-12% om jag förstått det rätt? Vilket är rätt bra. Mercedes ger mig 11% på en E63a. Jaguar ger 7% på en XFR-S men dom har inte på fyra veckor funderat ut på vad man har för listpris på bilen ens. Audi ger inga rabatter på en RS6!?!? Skall kolla in de nya tillbehören och se om det finns några priser på dessa ännu. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.