|
|
|
|---|---|
|
Satte på deras paket till E39an tidigare i somras men har inte kört med bilen fören nu pga att det är en vinterbil vars bestid löpte ut så jag kör den just nu. Montering Lite konstigheter med monteringen finns. Att fästa plattan som sitter åt ovanpå fjädern krävde lite mer än vanliga hylsor. En ihålig hylsa krävs och i hålet förs en insex som håller fast stången så den inte snurrar. Jag löste det med att lägga gummi runt en vanlig hylsa och dra åt med en tång runt så hylsan inte gled runt. Vidare krävdes, om jag inte minns helt fel, i bak, en bricka under skruven som dras åt för att det blev ett glapp på någon mm utan denna, detta gjorde att det glappade när den fick fjädra, märktes såklart efter jag satt dit de i bak. Bara att montera ned igen... De främre är standard till säkerligen flera bilar då det kommer en "rörbit" som adapter som bankas ned i originalfästet för dämparen för att det smalare fjäderbenet skall passa i originaldelarna på BMWn. Nu är det så att den här rörbiten är för tjock så hålet är för smalt för att fjäderbenet skall passa. Så jag fick ta vinkelslipen och karva på fjäderbenet så det kunde sjunka ned. Sedan har vi något som är riktigt störande. Dessa coils är inte ställbara i höjd... Iaf inte i bak. Normalt är det gängat för man ska kunna höja och sänka den nedre delen av fjäderbenet men det saknades i bak så där fick man nöja sig med en viss sänkning. I fram var de inte heller gängade men där kan man välja hur mycket de skall sjunka ned i fästet men inte hur lite som helst eftersom de är rätt korta och man vill att de skall sitta fast bra. Väghållning/komfort Ja är du ute efter komfort är det inget för dig. Köra sakta över gupp, akta dig för potthålen. Gillar du däremot att gasa i kurvorna utan att bilen kränger är detta något för dig. | |
| Fel det var inte insex för att hålla stången, vanligt skiftnyckel behövdes. Blev lite trångt. | |
| Jag har oxå TA-Technics på min bruxis (Passat -96), suttit på i ca 5000 mil. Fortfarande lika hårda/stumma. Till kitets försvar vill jag säg att de funkar bra när man har minst 200 kg last i bilen, då blir dämpningen bra. En annan nackdel är att bilen är ca 35-40mm lägre, trots att de är uppskruvade till max. | |
| jag kör med TA Technix på min E90 LCI tillsammans med alldeles för utstickande hjul. fungerar bra okey komfort stum som sagt men till E90 och det är inga problem att köra i potthål de slår lite hårt men känns aldrig som att de går i botten på nått sätt | |
|
Har också haft TA på en tidigare bil. Dom fungerar bra. Man kan inte ha för höga förväntningar/krav på något som byggt med dom billigaste delarna. Dom är tokstumma fram, samtidigt som dom inte är de bak. Resultat av det blir att dom fungerar riktigt bra i vanlig vardagskörning, men vid lite mer aktiv körning är dom mindre bra. Dom är helt enkelt bara gjorda för att "få bilen låg" |
|
| stämmer ju bra och billiga är dom ju KW, Bilstein, mfl är ju många gånger dyrare dock tycker jag inte KW leverear någe vidare har haft deras steg 3 eller verision 3 Bilstein är dock sjukt bra | |
| Då har mitt TA Coilovers kit rullat ca 9000 mil, o nu har ena bakdämparen gett upp, den fuktar "bra" med olja, övriga är torra men jag gissar att även de är på G så smått... 9000 mil o ca 2000 kr är godkänt, iaf i min bok. Lutar åt ett TA Coilovers kit till, då det blir billigast o funkar OK iaf. Alternativet är OEM likvärdiga prylar, men då till det dubbla priset minst (4 stötdämpare, 4 fjädrar, lagringar).... | |
|
Hej Har precis monterat detta på min e90 lci. Fungerar bra fram där det finns mycket att ställa. Men bak är det i botten men den är fortfarande hög, har någon testat utan justeringen eller finns det något annat sett? Tänkte att om det blir för lågt utan justeringen kanske man kan kapa till en skärbräda i plast med rätt tjocklek.. MVH Rille |
|
|
Vad är det för Coilovers du har satt på din Snajdaren? Har TA fram på min 540 och de är gängade. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.