|
|
|
|---|---|
|
Hej .. Jag har en e36 325 cupé o polaren har en 328 som han ska sälja .. Och jag ska trimma min så tänkte byta över hans zf låda o kardan till min 325 från hans 328 .. Går det att lägga i min låda o kardan i hans 328 ? Och är det nått mer som behövs bytas än kardan o låda ? Kanske ta hans diff o hela bakaxel partiet o ge han hela mitt parti .. Men som sagt funkar det ? | |
|
Varför inte bara byta bilar med varandra? Så jäkla stor skillnad i pengar är det ju inte, du får väl köpa ett par lock bärs till 328-ägaren... Om du med trim menar ESS-kompressor eller turbo så fine. Annars får du jobba hårt för hästarna, i vilket fall är 328:an roligare :-) |
|
|
Men 328 är inte gjutjärn utan de e allu och vill inte ha så klent motorblock om jag ska trimma |
|
| Ska polaren sälja sin bil som en 325:a då? | |
|
Nej han har ju 328 fast om vi byter växel låda o kardan så har han ju bara de från 325an |
|
| Men din 325 har ju också M52-motorn med alublock. | |
| Sorry, my bad, antar att du har en 325 med M50. | |
|
Ahh m50 :) |
|
| Varför vill du ha 328 bakvagn? | |
|
Det är inte värt besväret att hålla på och flytta över delar mellan bilarna och försöka anpassa dem mot varandra. Vill du ha mer effekt föreslår jag att du köper en bil som erbjuder det. Sen hade jag, om jag ägt 328:an, aldrig låtit dig skifta delar då det gör 328:an mer svårsåld. |
|
| Vad siktar du på för effekt då? | |
|
500-600 hk |
|
|
Kör med original låda och bakaxel tills det rasar, vilket det inte gör på ett bra tag om du inte misshandlar bilen. |
|
|
Jag skulle inte heller hålla på och flytta över massa jobb i onödan och vilken besvikelse för den som köper din polares 328 ska du ha ur 500-600hk i en M50 måste du ju ända modda motorn en hel del för att de ska hålla och som tidigare skrev kör med original lådan tills den rasar och byt sedan till ZF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.