|
|
|
|---|---|
|
Hej. Väldigt sugen på den här bilen: Länk Kollade med Carfax. Verkar ha varit en leasingbil för ett företag i 3 år. Den är dock avställd just nu och har ej besiktigats. Bör jag vara orolig för problem eller annat lurendrejeri? Ringer varningsklockor på den här tycker ni? Mvh Nyans | |
|
Leasningbil är inget konstigt. Alla bilfirmor ställer av bilarna direkt så det är också normalt. Besiktningsperioden har inte börjat så det är inte möjligt att besiktiga den nu. Det suspekta är att det är en liten handlare och att priset är riktigt lågt. Förmodligen har de köpt in den väldigt billigt. Varför? Sen får man tycka vad man vill om färgen karmosinröd ;) |
|
|
Ok. Så om den får godkänd besiktning, känns bra när man kör, inte låter konstig och inte känns konstig så kan det väl inte vara mycket fel på en sån här bil eller? Handlaren har väl dessutom varudeklaration och 6 månader garanti? Jag gillar faktiskt färgen :-) |
|
|
Besiktningstermin: 2013-10-01 - 2014-02-28 I så fall får du vänta ett tag :) Borde inte vara något problem, men om du är osäker så hade jag valt en med färre mil. Maskinskadeförsäkringen som täcker det mesta brukar upphöra vid 10 eller 12' mil. Det är bara Salus som har längre än så. Ja handlaren är skyldig att ge 6 mån för fel som fanns från början. Det kan vara värt mycket eller inget alls beroende på vilken bilfirma det gäller. |
|
| Svinbillig, men ser inget skumt på bilvision eller carfax. | |
|
Jag är inte så orolig för motorhaveri. Den här motorn har inga egentliga brister och barnsjukdomar vad jag vet. Eller? Tänkte på luriga fel som oljeläckage och liknande. Är det lönt att låta en BMW-verkstad titta på den om allt verkar ok? Blockets begagnadförsäkring täcker motorn 6 månader. Kan man ta en sån trots att man handlar från en bilhandlare eller täcker bilhandlarens 6 månadsförsäkring det redan? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.