AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
928

Fladdrande färddator!

Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Upptäckte att min färddator fladdrar i bilden en hel del. Ser nästan ut som vågor i bilden ibland. Har den lilla skärmen med Tv och Gps o radio i samma.
Bilen en 00a 528iM. Vad är det som gör att den fladdrar? Är den på väg att gå sönder eller vad kan de vara???
Tacksam för tips.

M-killen
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Ingen som har nått tips eller varit med om samma sak??

Tycker denna sida bara blir mer o mer värdelös :(((

M-killen
Inte nog med att bilen krånglar, sidan här är också kass! ;-)

Det är inte ljussensorerna till displayerna som ändrar ljusstyrkan om när du åker in under broar eller under träd i skugga osv?
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Carl) Nä det tror jag inte för detta har aldrig hänt under de två åren jag ägt den. Batteriet är ju inte så bra heller men skulle de påverka displayen ??
Själva bilden på displayen rycker o fladdrar fram o tillbaka.
Allt har funkat perfekt men nu börjar det komma saker :(

M-killen
Av erfarenhet från datorvärlden brukar den typen av problem komma från strömförsörjningsproblem, antingen genom matningen till enheten eller t ex dåliga kondensatorer i enheten själv. Dåligt batteri lär inte göra det bättre, tvärtom.
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Hade varit bra om det beror på batteriet då. Drog ur batteriet för inte så länge sen o det vari inte mycket ström på det då. Fick hjälp starta igen strax efteråt igen då batteriet bara klicka på starten. Kanske dags att kosta på sig ett nytt batteri då!

M-killen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.