|
|
|
|---|---|
|
Hej, Startade en tråd för inte så länge sen om kondensorn på vår E90, Fick igenom allt via försäkringbolaget osv Vi lämnade bilen för byte av kondernsor den 19/6 -13 Acn fungerade när vi hämtade bilen men dagen efter fungerar den inte igen, In till bilverkstan som bytte ut den fick tid idag 25/6 -13 Kl 12,00 ringer dom och säger att det är ett rör läcker osv Jag åker dit istället för att ta det över telefon, Har redan betalat 5000kr i självrisk för bytet av kondensorn och nu om man inte kan baka ihop allt med Försäkringen ännu en gång så kostar det skitet ca 3700kr att byta ut, Att dom inte såg att det var ett rör som läckte också. Sitter nu och funderar om det ens var fel på kondensorn!!! Kan man kräva att dom sätter tillbaka allt som det var innan tror ni ?? Blev lite rörigt kanske=) Mvh | |
|
Verkstaden har till uppgift att ställa en diagnos och skicka en kalkyl till försäkringsbolaget. Bolaget svarar på kalkylen och tar beslut om vad som skall göras. Har verkstaden ställt en felaktig diagnos så är det upp till dom att lösa problemet med försäkringsbolaget och skicka en s.k. tilläggskalkyl. MVH Christofer |
|
|
Tack för svar, Men om dom påstår att den inte var fel då? Min kontakt är tillbaka på fredag så jag ska prata med honom då Om dom kan göra så som du beskriver, |
|
|
Låter lite för bra för att vara sant. 1 verkstan byter kondensor (som ska vara trasig). 2 nästa dag går ett rör sönder som gör att det läcker. AC trasig igen. Sån otur är statistiskt rätt låg - obefintlig. Röret var trasigt redan innan? = Kondensorn hel? elller Röret gick söner i samband med reparationen? = Verkstan åtgärdar kostnadsfritt. eller Verkstan missade att röret var trasigt i samband med att man lämnade offert på att byta kondensor. = både kondensor och rör trasigt byts samtidigt till en förmodar jag rätt låg extra kostnad. I vilket fall så var verkstan slarvig och borde stå med mössan i handen och be om ursäkt för att du inte kan disponera bilen under en hel dag när de diskret och kostnadsfritt byter röret. E |
|
|
Tror på det sista att dom missade röret, Det är det långa röret som går bakom motorn och upp på högersidan Dom hittade läckaget vid skölden som dom verkade ha missat att ta av och titta plus Rengör från lite skit som fastnat där, Jag tror sprickan var där innan men kanske inte så stor och nu när dom fyllt på och ökat trycket så har hålet blivit större För han nämnde också att det var svårt att hitta läckaget vid vissa ställen och om det är smuts ivägen så gör det sitt med, (Tänkte i mitt huvud rengör och ta bort saker för att komma och titta istället) |
|
|
Är det en ackrediterad ac-verkstad skall de alltid göra läcksökning med spårmedel och UV-ljus innan reparation och då kan jag garantera att det inte spelar någon roll om det är lite smuts runt läckaget - det syns väldigt tydligt även om det bara är pyttelite läckage! Så de har helt enkelt fuskat innan reparationen! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Det var precis så dom gjorde undersökningen | |
|
Försäkringsbolaget Godkände tilläggskalkyl, Hoppas verkstan inte överraskar mig med fler läckage eller fel på den j¤vla Acn, |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.