|
|
|
|---|---|
|
Hejsan har en bmw 328 ci -00 och har ett problem med ac,n och det e att det kommer luft från luftintagen inne i coupen från alla 4 men när jag startar ac så kommer de endast kall luft från 2 st allstå dem 2 till vänster från mitten och vanlig kylning från passagerar luftintaget! måste verkligen fixa det ! har barn i bilen! | |
|
Har för mig att E46an är så smart att om mängden kylmedium i systemet är låg så prioriterar den förarsidan... Länk |
|
|
Det är nog konstruktionen som skapar det fenomenet och inte någon inbyggd intelligens. |
|
| Konstruktionen kan ju dock vara gjord på ett intelligent sätt? | |
|
Ja, kyla till förarsidan plockas från ett "kallare" ställe än till apssagerarsidan så vid begränsad effekt på AC prioriteras kylning av föraren - tror det är genomtänkt av de tyska ingenjörerna. Hade samma fenomen nyligen och en påfyllning var lösningen för mig. 1900 inkl läcksökning på mekonomens lokala verkstad för en månad sedan. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
intressanta svar! jag fyllde på med ac förra året , och bilen har stått i garage hela vintern! senast jag fyllde på förra sommarn så var det fanns det ingen läckage enligt firman som fyllde på |
|
|
@Ljungstrand Så kan det absolut vara! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.