|
|
|
|---|---|
|
Hej Ska försöka mig på ett motorbyte för andra gången i min 316 compact. Förra gången stoppade jag i en s52b28 från min gamla bil, med andra ord jag hade alla delar jag behövde och lite till. Nu är planen att trycka i en m3 motor, den motorn jag hittat är en s50b32 -98 från en z3m. Har sökt som en galning på nätet men inte hittat den infon jag sökt, eller hjälp i sverige. Kan vara så att jag bara är dålig också, men därför jag kommit hit, för hjälp. Motorn saknar alltså allt som har med ews att göra, hur gör jag för att starta den? Och villken ews har den? ews 3 kom 97 dock kom en ny version ut av 3an 98 som heter 3,3 Länk och från lite surfande på olika forum verkar det som att z3m hade 3,3. Finns det någon i sverige som gör flashning av DME boxen så man kan skita i ews? (har mejlat fekzen) Kan man ta en ews från valfri 3,3 ews bil och sen koda hos bmw(återkommer om detta då jag tänkte ringa bmw imorn) så alla e30 s50b32 förare(och andra) hjälp! Mvh Filip | |
|
Taget ur minnet...Har du styrbox, tändningslås o nyckel men saknar endast EWS-boxen? Isf skall det gå att koda in en NY EWS-box. EWS-delete finns det en firma i Kanada som kan hjälpa dig med, men helt gratis är det inte. Länk |
|
|
Finns en kille i UK som kan radera EWS i Ecu boxen. Håller till på bla ebay.co.uk sök på ews delete. Du kan också använda en Ecu frn E36 M3 3.2. Även Smg varinaterna passar. Jag sålde nyligen en Ecu här på AP som hade Ews delete och annan mappning. Finns dock lite alternativ för dig här. Du kan antingen: 1. Skaffa en Ecu frn ebay.co.uk (de är billigast där) de säljs oftast med ecu, ews box och chipet till nyckeln. 2. Blåser om din Ecu med ews delete samt ev mappning. 3. Alt metod där du byter chip nr2 i Ecu med tillhörande ews box och chip. Släng iväg et pm till mig. /Scnitzermann |
|
|
Hej igen. Äger numera en s50b32. Bmw skulle ha 3000 för att koda in nya boxar, och dom kunde inte säga om det skulle funka förrens man betalt och dom testat att koda in dom(kan bli pengar i sjön) tittat på ebay.uk men inte något än, hittade killen som kodade om men då skulle man skicka boxen till honom. kanske är smidigast iaf. Var jävligt billigt jämfört med allt annat jag hittat än så länge ca 2.200kr och då ska allt vara klart och funka, inklusive chipad box utan lmm, har kolfiberinsug så det skulle ju inte vara helt fel! Om jag ska byta chip, då behöver väl jag ändå ha ews och nyckel som lirar med chipet? mvh Filip |
|
|
Skickade iväg ett mejl till M3projects i ebay.co.uk. Han som kunde programera om boxen, återkommer med pris och om han kan fixa det. mvh |
|
|
Yes, du behöver ha Ews, Intel chipet och chipet till nykeln som jag har liggandes hemma vid intresse. /Scnitzermann |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.