AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.600

Värdering E34 535i

Visa användare
275
royalcruiser
BMW 540iAT -94 E34 Alpinweiss III

BMW 750iA -96 E38
Ascotgrűn
Undrar lite vad min 535:a kan vara värd.
En Malachitgön -89 i fint skick, 20k mil fulldokumenterad, fullsmetad servicebok, kvitton, osv(såld ny på M-bilar i eskilstuna) Manuell växellåda, svart skinn och inredning i utmärkt skick. Klimatanläggning konverterad och fungerar. Oskruvad originalbil - ostylad, rullar på 15" original krysseker i utmärkt skick med 225/15 ballonger. Går fantastiskt fint, Bilstien engine-flush gjord, och ventilerna justerade. Inte ens en antydan till tickande från motorn!

Finns några mindre rostfläckar i nederkant på någon dörr samt några dörruppslag.
Bilen ger ett mycket gott helhetsintryck. finns det överhuvdtaget något värde i en sådan här eller det står mellan 0-5K?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jag skulle iaf inte sälja den för under 20000kr...Ja, eller jag skulle FÖRSÖKA få minst 20 papp för den :)

Är svårt tydligen idag att få ut några "vettiga slantar" för gamla "std vagnar".

Mvh Janne.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Mm, tippar på runt 20, eller kanske något mindre.

Den som vill ha en fin E34, och det finns säkert de som vill det (jag bland annat) i originalskick slutar tyvärr intressera sig när det finns rost.

Lycka till!
jo
972
johnor
Några gamla BMW:er
E34 sjukan i form av rost i nederkant på dörrar drar ju ner priset en del, fräscha dörrar är väldigt svårt att hitta och BMW tar 6000kr/st. Jag skulle tippa runt 15 000kr under förutsättning att rosten är i den omfattning du nämner.

/Johan
Är det OED 0XX? =) Kan inte finnas många med den specen iaf..
Visa användare
275
royalcruiser

BMW 750iA -96 E38
Ascotgrűn
Jodå Det är OEDXXX. Har absolut ingen tanke på att sälja den, var bara lite nyfiken. Känns som om en bil värd att satsa på, och rosten är inte värre än att den går att åtgärda. Känner du till bilen?
Ja, jag har ägt bilen tidigare =)
Följer alltid mina gamla bilar och har sett att hon stått stilla några år, men att hon precis bytte ägare (till dig då antar jag =) ), och varit inne på besiktning.

Längesen jag sålde henne nu, men på den tiden var dörrarna och fågelbadet ganska rostiga. Låter som om att dörrarna blivit bytta sedan dess?

Kul att höra att hon blivit påställd och besiktigad igen, det är en väldigt unik bil.
Visa användare
275
royalcruiser

BMW 750iA -96 E38
Ascotgrűn
Jo det stämmer att den har stått några år. Har haft bilen ett par månader här hemma, men ägarbytet blev gjort nu(Är bekant med tidigare ägaren) Har bytt remmar och vätskor och startat upp den. Dörrarna är nog inte bytta, men ser åtgärdade ut, kan se en lackskarv om man tittar noga. Det är en härlig spec. på bilen, har aldrig sett en liknande innan. Nu ska den få rulla över sommaren, sedan blir det renovering till vintern. Har lite spök med instrumentet just nu vet inte om det är glapp eller kondingarna på kortet som spökar.

/Kristian
Jag saknade dock farthållare =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.