AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.105

Koppla förbi start spärr? e34

Visa användare
763
Beangt
525i e34 -93
Har en extremt ireterande start spätt på min 530i e34!

varje gång jag ska starta bilen så måsta jag ta en liten dosa och hålla emot denna

Länk

annars går inte ens läge 2 på tändningen igång!

någon som vet om man kan koppla bort detta?
Visa användare
275
royalcruiser
BMW 540iAT -94 E34 Alpinweiss III

BMW 750iA -96 E38
Ascotgrűn
Går gör det, men du lär behöva ha ett kopplingschema. Hade en liknande på en gammal volvo 850, där "nycklarna" gav upp. Det var ett rent H-E att koppla förbi detta. Försök ta reda på tillverkare och modell och se om du kan få tag i kopplingschemat.

/KRistian
Visa användare
763
Beangt
525i e34 -93
Hmm okej :/ var det en likadan start spärr som du hade? antar att det inte är Bmw original :P
zcooter
Hej!

Startspärren du har är BMW original. Under ratten har du en svart dosa i storlek som en Cigarettask, tror jag. Men om du bara tar bort den vet jag inte om det hjälper. Min sitter där o tycker den gör sitt jobb klanderfritt. Men det är ju vad jag tycker och sover tryggt om nätterna. Sedan har jag ju ett gammalt defa larm oxå :-)
Visa användare
763
Beangt
525i e34 -93
Hjälper inte å ta bort dosan:( har redan ett carguard larm på bilen so. Funkar så tycker bara denna startspärren e jobbig, + att jag bara har en dosa till den så skulle man tappa den e de ju kört:/

Fler tips skulle uppskattas!
Det där är en eftermarknadsspärr (samma för dig zcooter, den första startspärren från BMW kom på 1994årsmodell).

royalcruiser skriver vad du behöver göra.

Mvh Stephan
zcooter
Nej du, Stephan. Eller du har säkert rätt i att dem kom -94. Men, -90 tals importen av bilar medförde obligatorisk montering av larm och startspärr för att kunna få bilen helförsäkrad, även jag har ett Defa-larm och BMW´s pommes frites startspärr. Varför min bil har just den lösningen monterad vet jag inte, men det känns extra tryggt. min bil kom hit efter -94
Visa användare
763
Beangt
525i e34 -93
Tänkte bara uppdatera med att jag lyckades koppla bort den!
Kablarna från tändnings låset gick till dosan å sen gick andra sladdar från dosan till sladdarna som tändningslåset skulle va kopplat direkt till! Kopplade bara bort dosan och skarvade kablarna till sin riktiga plats var la en 3-kablar sen så funkade det utan dosan:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.