AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
3.151

Hur lägga igen PDC hål i fronten?

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Har fått tag på en billig beg original frontspoiler.
Den har dock uttag för PDC som jag endast har bak idag. Sensorerna är rätt dyra och känner att jag inte behöver det fram, så funderar på att lägga igen hålen i stället.

Vilket sätt är lättast att få det bra på?
För mig låter det lättast att lägga på ett glasfibernät på baksidan och sen bara smeta på finspackel. Sitter dock hållare på baksidan som gör detta svårt. Att bara såga av dom är knepigt att få till bra.

Någon som har nåt bra tips?
gO
1.407
gOry
335i Touring
Nja, glasfiber blir nog för hårt och kommer göra så sprickor kan uppstå!
Låt en som jobbar med plastrep fixa detta! Då lägger dom igen de med samma slags plast som fronten består av! Dom slipar och tvättar plasten sen plastlöder dom igen hålet!
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Menade inte att jag skulle använda glasfiberspackel. Utan bara ett nät som stöd på baksidan.
Fast vanligt spackel kanske blir för hårt som du säger eftersom fronten flexar en del omonterad så att säga.

Vad kan det tidsmässigt ta för en som jobbar med detta att fixa detta?
Jag menar, tar de någon timme totalt lär de ju kosta en hel del.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Att sätta dit trasiga sensorer som någon kanske skänker bort eller från skroten, kan det vara ett alternativ kanske? sen att det blir snyggare är ju bara ett plus.

BMW M-POWER
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Hmm..ja de kan ju vara ett bra alternativ också. Smart :)
Det ska jag hålla koll på. Sällan någon lägger ut sina trasiga sensorer på annons dock.

Finns det nåt smidigt sätt att jämföra originalnummer för att se vilka modeller som har likadana sensorer?
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Enklaste är väl att ringa eller åka förbi någon återförsäljare, vilken bil gäller det?

BMW M-POWER
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Gäller 120:in
gO
1.407
gOry
335i Touring
De låter som att den ändå ska lackas! Så kontakta en seriös lackverkstad de har även plastrep de lägger igen dom där hålen på nolltid! Hör med Högdalens Bil och skadecenter! Men du får nog skynda dig ifall du vill få de gjort innan semestern många ställen klappar igen nu!
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Jag köpte såna här och monterar på min förra bil, busenkla att installera men vill du inte ha dom så kan du bara ha dom som attrapper. De är ju inte direkt dyra. :)
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Länken såklart; Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.