|
|
|
|---|---|
|
Jag har som många andra Z4 ägare fått erfara problem med elcabben. Jag har bytt motorn för 2år sedan och nu när det började strula igen var jag rädd att det var dags att byta igen..surt. MEN på BMW sa man att det var frikopplingshandtaget som finns i bagageutrymmet som var utdraget c.a 5mm och när de väl styrt in det så gick cabben hur bra som helst. De testade åtskilliga ggr. och hela tiden felritt. Senare samma dag när jag skulle cabba ner var det kört igen...cabben lättade 1cm från vindrutan sen var det stopp...cabmotorn surrade men "greppade" inte tag. Jag kollade då frikopplingshandtaget och det verkade vara helt instyrt s a s. När jag väl kom hem så provade jag igen att cabba upp - utan framgång. Då lät jag lät jag motorn lätta cabben från vindrutan sen förde jag med handkraft ner cabben. Cabba gick inte..jag drog då ut frikopplingshantaget...och styrde in det. Sen har cabben fungerat elstyrt senaste dagarna...klanderfritt.Cabbat upp och ner säkert 20ggr iaf. Någon som vet vad frikopplingshandtaget gör egentligen? Vart är wirens andra ände kopplad s a s. Kan det kärva där rent mekaniskt så¨att det är där felet kan finnas? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.