|
|
|
|---|---|
|
Kan någon tipsa om bra och framförallt tysta torkarblad till E90 Valeo, har någon provat dom? | |
| nya torkarblad brukar vara tysta!!!!! | |
| Biltema har Bosch torkarblad till e90. Sök efter registrerings nummer till din bil. | |
| Jag hade inte köpt något annat än Bosch. Jag kompletterade dock med att köpa ett medel på biltema som man behandlar sin framruta med. Medlet gör framrutan vattenavvisande och vindrutetorkarna glider över lättare = tar bort vattnet mer effektivt och går tystare. | |
| Tack för tipsen. Biltemas har jag provat men dom lät illa + höll dåligt sen provade jag ett par från wiper eller vad dom hette, lät illa från början om det inte hällregnar. Så det där att nya torkarblad är tysta stämmer inte enligt mina erfarenheter. Bosch har jag inte testat men läste i en tråd här på forumet för ett tag sen där flera var missnöjda med just Bosch, men bara dom är tysta kan jag stå ut med att byta dom lite oftare. Vet någon vad som sitter på original? | |
|
Enligt Bosch rekommendationstabell Länk så ska E90 ha A 072 S. Länk + 89 kr i frakt. Eller Länk + 17 euro i frakt. Har handlat från båda och båda har skött sig utmärkt. Mekonomen har de såklart också, men kostar lite mer. Länk |
|
| Provar nog ett par Bosch. Kostar 219:- hos Mr Auto, Dyronomen 454:- Behöver även alla filter så valet var man ska handla blir ju enkelt | |
| Weelie: Uppdatera gärna tråden med hur bladen från Mr Auto fungerar - har precis upptäckt siten och verkligen attraktiva priser mot vad man är van! | |
|
Valeo är väl orginal nu för tiden? Iaf. på min E87. /J |
|
|
Valeo och Trico brukar vara tysta och även fungera bra samt ha bra hållbarhet. Bosch brukar också vara tysta men jag tycker att de håller alldeles för kort tid, särskilt med tanke på priset! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack alla för som vanligt mycket och bra info. NewUser: Jag återkommer när jag fått hem bladen om hur de fungerar. Vad beträffar Mr Auto så vet jag att dom fungerar, har handlat där förut. Det enda som kan bli lite krångligt är om man beställt fel delar och vill skicka tillbaks dom, då får man betala en avgift för det men vet man vad man ska ha så är det inga problem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.