|
|
|
|---|---|
|
Hej har funderat ett tag om jag skulle kosta på bilen en rostskyddsbehandling till min e90 06 men frågan är om det är värt det. Vad tycker ni har ni gjort det själva å hur bra är rostskyddet funderar på dinitrol isf | |
| om bilen är fin och om du kör året runt, om du kommer ha kvar den.. absolut, det hade jag gjort! Kan dock inget om specifika behandlingar.. | |
| Tänk bara på att BMW's 12 åriga rostskyddsgaranti kan upphöra att gälla... | |
|
Det viktigaste är hålrummen samt PVC-skiktet under bilen. Dessa kan bättras enkelt. BMWs garanti slutar bara gälla om en rostskada har uppstått som en följd av behandlingenz t.ex. bortskrapat originalskydd, borrade hål i dörrar för att komma in o spruta etc. Hålrummen under i karossen samt slitskiktet under tar ju både mest stryk o är enklast att bättra på (inte byta ut). Även i hjulhusen. Satsa på detta och hoppa invändigt dörrar och huv kan vara ett tips. Hålrumsbehandlingen som görs hjälper ändå inte mot falsrost i dörrarna och detta täcks ju ändå av BMW (såvida ej yttre skada tex slagmärke i skarven kan påvisas). Dörrarna går dock att skydda skapligt men då måste klädseln tas av. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.