|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
318 iS M3 |
Hoppas att det är okej TED att jag svarar på hans fråga. Wrath: Köp två blå ljus med starkt sken och dra kabel dit det går till taklampan, då får du t.o.m. fade på köpet. Det där med dörren det måste finnas en fjäder som "skjuter" upp dörren. Annars skulle det vara mycket avanserde prylar och detaljer. Ska man ägaen M3 så får man fan göra som TED annars är det ingen idé. Det framförallt fälgarna som har gjort bilen fin. "Kör BMW Så åldras du inte" |
|
Hoppas det är ok för TED och 318 iS M3 att jag utvecklar: TED har använt softclose-mekanik från bakluckan på en 7-serie, så dörren poppar upp ca.6-10 cm om jag minns rätt... jag har sett den i verkligheten (visserligen med ett kompressoragg. hängande löst ut motorrummet under installation) men den är verkligen i utställningsskick... 318 iS M3 : jag ville bara be lite om ursäkt för mitt beska inlägg tidigate.... Men jag bor mitt i Sthlm, och efter 3 par backspeglar och en stulen reiger-takvinge, måste man nog ändå säga att jag klarat mig lindigt undan (rätt patetiskt att det ska va så..)...men vad menar du med att " ska man äga en M3 ska man faan göra som TED, annars är det ingen idé ?? jaja, ville bara säga det, ha det bra allihop... MVH Philip |
|
318 iS M3 |
Jo! jag menar att man ska vårda och styla som han har gjort det är verkligen snyggt jobbat och exclusivt är det oxå. Vad trodde du annars då Philip?? "Kör BMW Så åldras du inte" |
|
318iS M3 : Enligt ditt inlägg är det ingen idé att ha en M3 om man inte kostar på tid och pengar att styla och bygga om den massor. Jag tycker TEDS bil är satans snygg, men många är nog nöjda med sina M3 som de är eller med små modifikationer. Jag tycker inlägget är lite knepigt av någon som äger en såpass snikig bil men som stylat den som en M3 (och antagligen önskar att det vore en om det inte var så dyrt) och samtidigt tycker att de som verkligen äger M3 ska styla mer. Tycker den kungliga svenska avundsjukan genomsyrar dom inläggen lite. Vad är vitsen ? cruZZe |
|
|
318 iS M3 inte för att vara dum på nåt sätt men vad får dig att tro att jag skulle vilja ha neonljus i min bil eller ens veta hur man får dit dom ? huuuuga... fjädrar är det knappast har du inte sett MIB2 ? |
|
|
Philip Hedberg >> Förstod nästan det var nåt sånt och så solnoider i farten... vet du hur han gått till väga eller är det bort lejt ? |
|
TED |
Philip Hedberg: Jag har jobbat på KM-Däckservice i Upplands Väsby men det var INTE min bil du sett där även om de är väldigt, väldigt lika. På min M3a byggs det en turbo snurra på ca 600+hk, och på den andra som sagts tidigare kompressor. Varken på min M3a eller den andra M3an öppnas dörrarna varken med soft close från 7-serien eller nån fjäder mekanism.... Det som används är helt enkelt en vanlig solinoid från en startmotor, och det hela är totalt hem mekat! /Mvh TED |
|
TED: OK, my bad ! Men det är en fruktat snygg bil du har, menade inget "besserwisser" med att besvara frågor ställda till dig, men jag trodde det var den "andra" M3an... Claes Rogestam brukade tidigare samla ihop till M3-träffar, kanske blir det en till hösten, då måste du ( och ägaren till " den andra, den på KM") komma så man får se din i verkligheten... 318 iS : cruZZe var väl inne på rätt spår, jag tar tillbaka mitt senaste inlägg till dig , efter det du skrev till wrath... hans 446 inlägg mot dina 59 borde kanske betyda att det ÄR dags att tagga lite... MVH (247 inlägg) Philip |
|
|
TED: OK, my bad ! Men det är en fruktat snygg bil du har, menade inget "besserwisser" med att besvara frågor ställda till dig, men jag trodde det var den "andra" M3an... Claes Rogestam brukade tidigare samla ihop till M3-träffar, kanske blir det en till hösten, då måste du ( och ägaren till " den andra, den på KM") komma så man får se din i verkligheten... 318 iS : cruZZe var väl inne på rätt spår, jag tar tillbaka mitt senaste inlägg till dig , efter det du skrev till wrath... hans 446 inlägg mot dina 59 borde kanske betyda att det ÄR dags att tagga lite... MVH (247 inlägg) Philip |
|
|
sorry, råkade klicka två ggr... : ) Philip |
|
TED |
Ingen fara Philip. Bilarna är väldigt lika och det e lätt att ta fel! Jag lär dessvärre inte komma på nån mer träff det här året, då min orginal maskin rasade härom dagen. Trist men dock en större anledning att sätta fart med turbo motorn. /Mvh TED |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.