AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.609

Lämplig kabel/interface/mjukvara för diagnos?

xy
41
xyzzy
118i -07
Nån som kan rekommendera en prisvärd kombination av kabel/interface/mjukvara för diagnos av en E87 Facelift 118i 2007?

Vill kunna läsa av felkoder och ev modifiera någon radioinställning osv.
Kolla på "bmw ET801"
xy
41
xyzzy
118i -07
Tack för tipset.

Ser ut som en behändig apparat, men vad man kan och inte kan göra med den verkar lite oklart.

Hade nog föredragit en interface-kabel till datorn, och något bra program som "kan lite mer". Kanske finns någon här som köpt på ebay e likn och kan rekommendera ett kit?
Gr
47
Grasfer
120d M-Sport -08
Länk

Köpte kabel från dom och man får med alla program man kan tänkas behöva. Själv tog jag usb varianten för även om jag laddar ner programmen innan så måste jag ändå vänta på kabeln.
da
102
danbjo
520dA Touring F11 -13
116d F20 -13
Även jag kan rekommendera BMTechnic i UK.
xy
41
xyzzy
118i -07
Tack för bra svar!

Har BMTechnic EGNA programvaror eller är det samma som många andra erbjuder?

Och vad är skillnaden på de olika interfacen? De verkar ju mest vara ett "anpassningsdon utan intelligens" och USB/Seriell/Bluetooth kanske kvittar?

da
102
danbjo
520dA Touring F11 -13
116d F20 -13
Det är samma generella som alla andra. Jag skulle rekommendera USB.
Gr
47
Grasfer
120d M-Sport -08
BMTechnic har samma program som alla andra, däremot kommer de installeras smidigt så ingen konfiguration behövs göras. Sen är deras support riktigt bra, när det kom uppdatering för daten filer behövde jag bara maila dem så skickade de en patch. De verkar riktigt seriösa i alla fall.
xy
41
xyzzy
118i -07
Har bestämt mig för att prova enklast möjliga interface och programvaror för att "känna på tekniken" lite innan jag eventuellt skaffar mer kvalificerade grejor.

Återkommer med resultat så småningom.

Tack för hjälpen bröder!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.