|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Jag är också intresserad. Kommer AP kliva in i 2014 med design och funktion snart? | |
|
Jag tycker det fungerar rätt bra som det är, det enda jag saknar är bättre mobilt stöd. wapsidan är lite jobbig att navigera i. |
|
|
Det jobbigaste är att den effektiva ytan är mindre än halva skärmens bredd. Det blir jobbigt att läsa tycker jag. Wapsidor använder jag inte då jag tycker att man mister så mycket där. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Jag håller med sitter på en 17 tums bärbar och allt är koncentrerat till vänster. Wapsidan är bra om man läser i mobilen. |
|
|
Hej Jag har planerat att jobba med att fräscha upp sajten under några av mina semesterveckor. Det handlar alltså inte bara om att anpassa forumet, utan modernisera hela sajten. Det pågår redan nu, men eftersom jag har ett vanligt jobb att sköta på heltid, så kan det vara svårt att hitta tid att sitta med AutoPower på kvällar och helger. Jag vill jättegärna fräscha upp allt men det är ett omfattande arbete eftersom i princip hela sajten, alla sidor, behöver moderniseras. Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
|
Trevligt att det ska moderniseras lite, men tycker samtidigt inte det ska pillas allt för mycket på forumet. Tycker enkelheten är riktigt skön, och när edit-funktionen äntligen kom blev iaf jag nöjd. På dom flesta sidor är forumen alldeles för rörliga nu förtiden, bilder, banners etc överallt i inläggen som bara gör de till de sämre. e90post tex Hoppas vi inte får se något liknade här i framtiden... Men lite annat nytt vore ju inte fel :-) |
|
|
Inte så bra om det blir för brett heller då blir det jobbigt för ögonen... Finns en anleding till att man har en standard på utskrifter o.s.v. BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Ja men samma bredd som annonsdelen hade ju varit fint. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Halloj? Någon mer info om detta? Kan ni inte bara ändra bredden lite, det tar ju max fem minuter. Att sätta table width till exempelvis 1024 istället för 620 och de inre tabellerna till 100% ser betydligt bättre ut. Finns det andra hinder för det? Det är fortfarande hopplöst smalt på mac. Annonsdelen fungerar ju fint så varför inte göra lika på forumdelen? ///BMW - Was sonst! |
|
| Forumen är underbara men sajten känns uråldrig! Uppdatera vetja! Se gärna till att den får stöd för Tapatalk (för att läsa smidigt via smartphone/platta) | |
|
Jag tycker bredden är lagom när man sitter vid datorn, det är lättare att läsa och få överblick på inlägg/tråden. Jämför man med många andra "kladdiga" forum (speciellt amerikanska) är det em fröjd att njuta av lite avskalad skandinavisk design Däremot en responsiv mobilsida hade gjort det lättare att besöka AP i telefonen :) |
|
|
Ja det funkar ok under windows men är horribelt under mac os. Se länken på första sidan. Under windows så täcker den mer än halva bredden men under mac os så täcker den lite drygt en tredjedel vilket inte är särskilt skoj. Att bara ändra tre stycken tabellbredder gör det hela till en mycket trevligare upplevelse på en mac. Att ändra 620 till 100% på tre ställen... ///BMW - Was sonst! |
|
|
Jag antar att du har en stor skärm och hög upplösning. På en standard 15" laptop wide-skärm ser det ut så här Länk (1366x768, Windows 8, Chrome browser) Om foruminläggen skulle bli lika breda som skärmen skulle det vara väldigt svårläst, speciellt på en stor desktop widescreen skärm |
|
|
Jag har en 40" full-hd-skärm. Men det ser bra ut på windows och det behöver såklart inte fylla hela bredden men sätter man bredden till 100% så visas det ganska lika i både mac os och windows. Som det är nu så blir det väldigt smalt och trist på mac: Länk ///BMW - Was sonst! |
|
|
Senaste veckan eller så har jag haft ett intressant fenomen... Allt på Autopowersidan förutom vänstermarginalen hamnar i ett föminskat fönster uppe till vänster med scroll bars. Länk Ibland kommer detta direkt när jag går in på sajten medan det i vissa fall kommer först när jag klickar på Forum eller senaste 100. Då och då händer det inte alls. Detta inträffar när jag kör IE10. Kör jag Crome så är det inga problem. ___ //Ulf |
|
|
Likadant med IE11, ett pyttelitet fönster. ---- När det gäller bredden handlar det väl om att göra sidan dynamisk. De som vill ha liten bredd får innehållet anpassat därefter och de som vill ha bredd får likså innehållet anpassat. Att innehållet i en viss frame inte uppdateras råkar jag också ut för på mobila enheter. mvh/ Anders |
|
|
Så... Ser att det varit diskussion om användarvänlighet sedan många år tillbaka, men inte mycket har hänt. Varför i hela *+%=}*# finns inte möjligheten att använda forumet via Tapatalk!? Bifoga bilder? Är drt hög trafik finns ju liksom inget att förlora på att göra det bättre, smidigare och mer användarvänligt. Ni har allt att vinna på att göra dessa mindre uppgraderingar... och allt att förlora på att låta bli! |
|
|
Tråkigt nog verkar det inte hända så mycket tyvärr. (ett och ett halvt år sedan sedan någon posted i denna tråd) mvh/ Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.