AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
9.281

Går det att göra autopower bredare i webläsaren?

Sida 1 av 2
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Går det att få autopower att utnyttja mer av skärmytan?
Den är bara en smal bit av skärmen nu med en massa outnyttjat utrymme bredvid.
Bild: Länk

///BMW - Was sonst!
Sitter med en 17 tums laptop och sidan verkar inte riktigt optimerad för stor upplösning.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag har två skärmar bredvid varandra, den ena en ganska ny Wide och den andra än lite äldre icke-Wide. På Wide-skärmen så ser det nästan ut som på din medan det på den traditionella bara är en mindre del som är helt vit (outnyttjad).

Av en tillfällghet så hade jag även SEB's hemsida upp och den beter sig faktiskt ännu värre. SEB på Wide-skärmen lämnar ganska exakt 50% helt vitt medan Autopower utnyttjar lite mer än hälften.

Går man däremot till Aftonbladet så utnyttjar den helt (och lite till) av den traditionella skärmen medan den på Wide-skärmen centrerar bilden och lämnar gråbeiga fält på varje sida. Tror säkert att det även här rör sig om 1/3 av bredden som inte utnyttjas men det upplevs inte på samma sätt pga centreringen.

Kan tänka mig att om man kör ännu högre upplösning så kan det bli ännu mer yta som är outnyttjad.

___
//Ulf
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
AP har väl knappast förändrats speciellt mycket de senaste 5-10 åren, så det är väl klart att det märks när man surfar på surfplattor, smartphones och datorer / skärmar med hög upplösning. Men med tanke på att saker som edit-funktioner, infogade bilder och liknande inte utvecklats så lär det nog dröja innan sidan blir responsiv.
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Håll in ctrl-knappen och scrolla så blir det dunder.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Nja det zoomar bara. Det gör inte att det får plats mer. Jag vill ha typsnittet i samma storlek men att det täcker mer av skärmytan.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Sådär, då har jag frågat tre AP-medarbetare samt mailat redaktionen.

///BMW - Was sonst!
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Hela layouten på autopower är uppbyggd med frames och tabeller. Det är ingen idé att gräva i det och fixa till, bättre att göra om allt från början och flytta över innehållet.

Vi får hoppas på det bästa :)
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Inget svar på mail, inget på powerpost och de ansvariga lyser med sin frånvaro även i trådar som denna. Jag tycker det är riktigt uselt skött. Var är engagemanget? Gång på gång bevisas det att det helt försvunnit från crew. Dags att lämna över till nya entusiaster kanske?

///BMW - Was sonst!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Autopower AB har enligt Allabolag omsatt 1 miljon kronor under de senaste två åren och gjort 250 000 kr i vinst. Bolaget har 300 000 kr i eget kapital. Man tycker att det kanske börjar bli dags för en uppdatering, tillgångar finns.
M_
467
M_Tech
Bmw 540IA Msport -18
Är det så pass endå =)
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Hur gör man för att få svar från AP? Powerposten är läst av två av tre och troligen även mailet men inte tillstymmelse till svar.

///BMW - Was sonst!
Det är ingen som bryr sig om att ens svara.
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Hej
Beklagar sent svar i semestertider.
AutoPower är bredare än på skärmdumpen du länkat till, men du har stängt av högerytan med banners, så sajten ser smalare ut än den är.
Jag jobbar dock på en responsive design som gör att sajten ska se bättre ut i telefon, läsplatta och anpassa sig efter storleken på webbläsarfönstret.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Kan man ju passa på och fråga hur det blir med Edit-knappen?
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Det spelar ingen roll att kolumnen med banners är avstängd, det är informationsytan jag vill ha bredare.
Men det låter bra med en yta som anpassar sig. Vilken storlek blir det? En fast procent av bredden eller kan användaren själv bestämma det?

Testar att editera och det verkar funka. Bra där. :)

///BMW - Was sonst!
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
JohanE,
Du skulle i och för sig kunna köra wap-sajten i webbläsaren, så får du det i fullbredd - men den sajten är ju avsedd för wap förvisso. Men effekten blir nästan densamma. Jag förstår att du vill ha bredare, å andra sidan ser inlägg konstiga ut i fullbredd på en gigantisk skärm. Ett inlägg med hundra ord skulle i princip kunna bli på en enda rad, vilket blir tydligt när man kör wap-sajten i webbläsare med stor skärm i full bredd. Där är iofs texten liten, men åter igen, den är ju anpassad för wap, som var hett för 100 år sedan. :-)

Wap-sajten finns här: wap.autopower.se Länk

Storleken på responsiva designen kommer att anpassa sig efter webbläsaren.

Edit-funktionen är klar och ligger ute för test. Den som har lite koll på url'er och direktlänkarna till trådarna kan testa editfunktionen genom att gå till länken som innehåller topic.asp, och byta länken till topic2.asp istället. (Den som begrep vad jag skrev nu får gärna testa. Om det var rena grekiskan, så vänta några dagar, så läggar jag ut det). Där finns edit-möjlighet (om man är inloggad, och har gjort något inlägg i tråden, så klart).

Eventuella felrapporter får gärna mailas till mig.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Då har jag bara en liten fråga till.
När kan dessa funktioner bli aktuella "på riktigt"?

///BMW - Was sonst!
Då testar jag editfunktionen

Det verkar ju funka som det ska. Vore kanske en idé att visa om inlägget har redigerats samt hur många gånger det har redigerats.

Är det första inlägget i en tråd så spelar det ingen roll men om det är ett senare inlägg så kan den "röda tråden", om det nu finns någon sådan, gå helt förlorad om/när ett inlägg redigeras.

Bara en tanke från min sida.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Går det inte att bara lägga till width="100%" i tabelltaggen i forumramen? Så är det ju i annonsdelen och där fyller den upp sidan fint.
Då skulle det bli nånting åt det här hållet: Länk

///BMW - Was sonst!
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Tänkte bara uppa denna och höra lite hur det går.

:)

///BMW - Was sonst!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.