|
|
|
|---|---|
|
Hej har nu tröttnat rejält på min volvo v50 t5 och är på jakt efter en bmw 335d/ eller i touring. har hittat en som faller mig i smaken, men den verkar vara en import samt den har gått en del: Länk vad tror ni? är lite vilsen med dessa bilar när det gäller pris och vad man ska tänka på. länka gärna om ni hittar något intressant, vill ha touring med m-paket, budget 180k | |
|
Det här är min gamla som jag sålde 2011 för 300'. Länk Hade då rullat 7500mil och var i mint condition. Den var också preppad, jävlar va den bilen gick :) Fullutrustad förutom farthållare! |
|
|
189' för en 06:a som rullat 18500 mil är mina ögon för dyrt men tittar man på bilpriser.se så tycker de ungeför som handlaren då de säger 184'. Bilen ser fin ut och har ju rätt utrustning så kan du få ner priset... ___ //Ulf |
|
|
Marin den bmw'n var fin också, var och hörde mig för hos bmw och där tyckte man inte att jag skulle tänka så mycket på milen, kan det stämma? Priset gick tydligen att få ner lite också. Denna har inte paddlar att växla med, är det något jag kommer sakna? Annars verkar det ju fin och rikligt utrustad, hur kollar jag mätarställningen? i och för sig så är det ju ganska mycket mil på den så det kanske verkar rimligt att den är korrekt. |
|
| 20' extra för 8' mil mindre är bättre köp. | |
|
ja absolut hade det varit det, ska se först hur mycket jag kan få ner priset på denna, den känns intressant med färg och allt, enda som verkar saknas är paddlar till växellåda och mugghållare. var din 335d chippad också då? är den möjligtvis det fortfarande isf? |
|
|
Min var motoroptimerad till +340hk och jag antar att den fortfarande är det. Den har dessutom rattpadlar, men jag lovar dig att du i 99% av tiden kommer köra i D lägen. Det är rätt så dassiga bilder på den nu. Gå in på www.ultimatecars.se under sålda bilar. Bara att blädra ner. Bilen var klockren och i mint condition, gick som ett skott. Jämnsnabb med SLK55 AMG -07 (360hk) i farten 50-200 |
|
| Jag kör med paddlar varje dag då det är betydligt trevligare för min del, endast stadstrafik jag låter automaten sköta sitt. Tänk dig när du befinner dig på en 90-väg och ska göra en omkörning, vill du trycka kick-down och låta bilen köra 1 sekund i en växel innan den lägger i den växel du sannolikt hade valt om du hade haft paddlar? Man klarar sig säkert med +/- växlingen på spaken å andra sidan. | |
|
mm den ena har paddlar och mugghållare och chippad (förhoppningsvis), den andra har farthållare och lemansblå och är ca 20-25k billigare beroende på vilket pris jag kan få till. får beslutsångest hehe. vet ni om stereon i dessa bilar tar något annat än cd? mp3,aux,usb? kan man uppgradera stereon i dom? typ med slutsteg osv? vad finns för möjligheter? i Volvon kan man ju inte ens byta stereo och originalstereon tar endast cd :( |
|
|
Hade aldrig betalat 189' för en 06, import som gått 18500 mil! Du får en sånn här Länk för samma peng.... |
|
|
"Min" har HiFi ljud, tar MP3 + Aux utgång. Jag förstår inte din beslutsångest. 20-25kSEK mer för 8' mil mindre. Lägg på ytterliggare 8' mil på den blåa och den kommer bli stendöd! Den svarta kommer då ha gått 18,5'mil och är fortfarande attraktiv. |
|
|
Nja beslutsångest kanske är fel ord, men grejen är att jag använder farthållare ofta och så gillar jag den blå färgen. Och 180k är precis det jag har, och med semesterresor inplanerade så finns det dåligt med utrymme för att lägga ytterligare 20k, därför känns den blå intressant OM jag får ner priset på den. Men inte menar ni väl att en bmw är slut vid 18000 mil? Jag ska absolut ta en titt på den svarta. |
|
| Absolut inte, men hur lätt är det att sälja +26' mil bil för vettiga pengar? Milen drar ner värdet, så är det bara. | |
| Ska slå en signal till firman med den svarta imorrn, håller med så sett om milen så jag får försöka ordna nåt isf. | |
|
TJU028 är en 07a. Daten für die Fahrgestellnummer: WBAVS91080KZ85166 Modellbezeichnung 335D Ausführung Europa Typschlüssel VS91 E-Code E91 Karosserie touring Lenkung links Türen 5 Motor M57Y - 3,00l (210kW) Antrieb Heckantrieb Getriebe automatisch Außenfarbe LE-MANS-BLAU METALLIC (381) Innenraum STOFF BLUE SHADOW/ALCANT./ANTHRAZIT (ANAT) Produktionsdatum 19.09.2006 Werk München Code Serienausstattung Standard Equipment S321A Exterieurumfänge in Wagenfarbe Exterior parts in vehicle color S520A Nebelscheinwerfer Fog lights S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer S851A Sprachversion deutsch Language version German Code Sonderausstattung Optional Equipment S205A Automatikgetriebe Automatic transmission S217A Aktivlenkung Active steering S249A Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel S2MFA BMW LM Rad M Sternspeiche 193 BMW alloy wheel, M spider spoke 193 P337A M Sportpaket M Sports package S386A Dachreling Roof railing S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip S481A Sportsitz Sports seat S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger S4ADA Interieurleisten Alu Längsschliff fein Interior trim strips, alu, brushed, fine S4AEA Armauflage vorn verschiebbar Armrest front, retractable S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system S507A Park Distance Control hinten (PDC) Park Distance Control (PDC), rear S521A Regensensor Rain sensor S522A Xenon-Licht Xenon Light S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning S544A Geschwindigkeitsregelung mit Bremsfunkt. Cruise control with brake function S5ACA Fernlichtassistent High-beam assistant S609A Navigationssystem Professional Navigation system Professional S612A BMW Assist BMW Assist S620A Spracheingabe Voice control S633A Vorbereitung Handy Business Preparation, mobile phone, Business S6AAA BMW TeleServices BMW TeleServices S704A M Sportfahrwerk M Sports suspension S710A M Lederlenkrad M leather steering wheel S715A M Aerodynamikpaket M Aerodynamics package S760A Hochglanz Shadow-Line High gloss shadow line S775A Dachhimmel anthrazit Headlining anthracite P7RSA Paket Comfort Package Comfort L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German S8SPA Steuerung COP Control unit COP |
|
|
Det är inte så att du är intresserad av en 330i M-Sport. Ser precis ut som den blå. Dock har min bil i stort sett ALL utrustning. Vanlig Farthållare, aktiv styrning och har gått 11500 mil ungefär. Allt för det nätta priset av 155k. Som dessutom är diskuterat. Är det av intresse så kika in på: garaget.org/scheller Om inte så bortse helt från mitt ovanstående inlägg och gå direkt ner en rad :) Jag skulle aldrig köpt en 335 med 18k mol fö 189. Den svarta känns helt klart som ett bättre köp, dock så hade avsaknaden av Farthållare varit en dealbreaker för mig. Ang rattpaddlar, så var jag väldigt sugen på det när jag köpte min, vilket den dock inte hade. Men efter 2 år med bilen så har jag inte känt att jag saknat det. Flytta spaken till vänster och du har DS läge. Det räcker långt :) måste du dock växla ner så dra i spaken någon gång eller två så går det undan ändå... Känner inte att den är det minsta "slö" eller seg vid omkörning och plattan i mattan. Är snarare aggressiv i DS läget. |
|
|
scheller-> just nu velar jag som fan med vad jag vill ha, har ordnat lån och allt men känner mig osäker på vad jag ska ha, en 335d hade varit det ultimata eftersom jag pendlar och vill helst inte ha bränsletörst över 0,9. Men 330i verkar ju klart en trevlig bil också, har sneglat lite efter motorsvagare bmw-dieslar ..kanske inte lika grymt som en dräpar-bmw men men.. om jag ändå bestämmer mig för 335d och väljer den blå (tju028), VAD anser ni man max ska betala för den, förutsatt att bilen är i fint skick osv. ge mig tips nu på ett rekordeligt pris, jag har även beaktat den svarta (crx132) :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.