AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
15.588

Problem med oljeförbrukning - Invändig motortvätt?

Sida 3 av 3
kanon, vi får hoppas på att det håller i sig.
Det hoppas jag med! Bilen har som sagt varvats ganska friskt när den blivit varm och bara gått i staden så om den skulle dragit olja så är det väll optimala förhållandet för oljesluk. Jag upplever att bilen drar mindre bensin också.
Hej igen kära autopower-vänner!

Min bil har nu rullat 100 mil och jag kontrollerade oljan igår. Fortfarande på Max :) jag är grymt förvånad över resultatet av den invändiga motortvätten! Jag undrar vad den gjorde som drog ner oljeförbrukningen så drastiskt...
Ni
966
Nip
320i-04
Onekligen intressant resultat. Har inte haft oljeproblemet direkt än, även om det mellan två servicar behöver fyllas en liter. Sådär var 1000-1500 mil.(11500 mil totalt än, 6000 egna mil sedan köp).

En sak jag provat för bensinförbrukning är att köra en tank på Shell Vpower någon gång per år. Särskilt efter första gången märkte jag förbättring på några centiliter per mil - alltså när jag kör vanlig 98oktan sedan. Vpower i sig går ju snålare, det är det man betalar mer för sas.

Vpower har ju massa tillsatser av olika slag för förbättrad förbränning, rengöring och smörjning typ.

Tänker mig att det kanske kan spela en roll som ett slags underhåll?
Både kolvringar, ventiler o annat.

Vad tror panelen?

Teoretiskt borde man kunna ha en bensintillsats som gör något i stil med "inre-motortvätten".
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.