|
|
|
|---|---|
|
Jag är 1,82 ca, får jag plats utan problem i en Z3 C utan att slå skallen i taket etc ? Hur långa är ni som äger och brukar Z3 C ? Har faktiskt aldrig suttit i en Z3 C och iofs trodde jag att jag aldrig skulle göra det heller, MEN har blivit lite sugen på att inhandla en nu...eftersom att jag nu på sistone börjat gilla den lite "udda formen" :) Mvh Janne. | |
|
Hej, Har själv nyligen köpt en Z3 Coupe och jag är inte speciellt "lång", ca 170cm. Min uppfattning är att man bör inte vara mycket längre än 185cm för att få plats i bilen. Så i ditt fall känns det som att du klarar dig. Facit får du ju så klart om du provsitter/testkör ett potentiellt köp! Är för övrigt kanon nöjd med mitt köp :) /Nicklas |
|
|
Ok! Tack för svaret... Jo, ska såklart provsitta/provköra innan ett evtl köp, och det får inte bli fööör trångt om jag nu ska börja "bruksköra" en Z3 C. Men iofs så kan man väl göra om stolsunderredet så att man får plats, men det skulle jag vilja slippa...dvs att införskaffa någon form av "skalstol" + ännu lägre infästningsanordning :/ Mvh Janne. |
|
|
Jag är 183 cm, inga problem med utrymmet ovanför huvudet för mig. mvh ///Andreas |
|
|
Jag är 1,87 och satt helt okej. Det började dock bli på gränsen, men absolut inga problem. Z4 Coupe är betydligt rymligare dock. |
|
| Jag är 187cm och mådde väldigt bra under tiden med min z3 coupe :) | |
| jag är 205 och funkar fint | |
| Jag kör en Z3 Roadster, men suflett uppe eller hardtop på, bör huvudhöjden vara densamma. Min längd, 191cm, fungrar bra. Jag har däremot gjort lite småsaker för att hjälpa upp benställninen, stolen ger dåligt stöd för låren. Sittdynans vinkel kan ej justeras, och en lång person måste ha den så lågt som möjligt. Då kan man höja främre stolsinfästningen med ca 20 mm långa distanser mellan golv och stolens underrede. Det finns ävn en frigolit bakom stolen i väggen, under dess matta, som stoppar stolen bakåt. Lätta på mattan, riv ut frigoliten, och du har 20 mm mer utrymme i längsled Sedan sitter 191 bra I bilen. Jag har dock läst något om att längden är något mer begränsad I Coupén, beroende på högtalare? | |
|
Är bara 1.78 men får inte plats i Coupen, beror på hur man sitter antar jag.. Jag sitter rätt bakåtlutad. Provsitt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.