|
|
|
|---|---|
|
Hej Är ny på forumet. har en 523 från 97 som jag har ägt i ett par månader nu. Bilen är grym men har två frågor om den. Radion fungerar inte om man inte vrider nyckel till "steg" 2 i tändingen, är det så för alla eller är det något som är fel? Motorn har även utvecklat ett väsande den senaste veckan. hörs bara om man öppnar huven. trodde först det var vanosen då bilen har gått snart 40000 mil och det inte finns några uppgifter om att den har blivit bytt eller att det kom från fläkten. men när jag försökte lyssnar så verkar det komma från insuget istället. är det någon som vet vad det kan vara? tack på förhand! | |
|
Välkommen hit! Min radio startar i tändläge 1. Du kan inte fixa en filmsnutt med motorljudet? (Tips: Håll dig till ett ämne per tråd, lättare att få svar då) ___ Min bil: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Fel på tändkontakten bakom tändlåset troligtvis, även airbagsystemet ska aktiveras i radioläge (läge 1) lampan ska tändas och slockna normalt. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.