|
|
|
|---|---|
|
Ska köpa två nya uppsättningar center caps men har en fundering inför beställning ang. storleken. När jag söker på center caps, oberoende av utseende, verkar standardstorlek för E91 (E9X) vara 64mm i ytterdiameter. Jag tog loss en av mina nuvarande original och den mäter ca 53mm. Vet att man under 2008 bytte till en nyare variant av center caps för E9X med ytterdiametern borde vara oförändrad, enbart emblemet i sig som blev större och ytterkanten smalare. Vad säger ni? Det är svart/vita emblem jag ska ha på fälgarna, ej kolfiber. Uppsättningarna ska vara till bmw oem style 193 18" och csl reps 19" tillhörande min E91 -07. | |
|
BMW har lösa dekaler för original centercaps, om det bara är för att fräscha upp fälgarna. Blir ju klart billigare. Finns med olika diameter. /J Surf Or Die!!! |
|
|
Du kan kanske hitta mer ledtrådar på den här sajten: Länk Grymt mycket bra information för den som söker detaljer.. :-) /n |
|
|
Vet ej om BMW själva har med det svartvita emblemet som jag letar efter, kan klart kollas upp. Real oem eller sökning via google på art.nr visar tyvärr inte storlek på diametern vad jag ser, annars är det en utmärkt sida. Jag kan köpa original centercaps till 18" men sannolikt inte till mina 19" reps. |
|
|
Kör denna sökning på Google : Länk /J Surf Or Die!!! |
|
| Den sökningen ger mig inte informationen är letar efter Janne ;) | |
| *jag ... | |
|
Menar att via bilderna kommer du t.ex. hit : Länk Länk m.m. /J Surf Or Die!!! |
|
| Tack för länken. Kvarstår är dock att utröna varför jag tycks ha 53-54mm centercaps mot original som går att köpa på 64. 1cm i skillnad gör det sannolikt svårt att trycka dit. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.