|
|
|
|---|---|
| Besiktigade bilen häromdagen och tyckte besiktningsmannen verkade osäker på hur den skulle lyftas. Han provade olika punkter bak och valde till slut att lyfta under stötdämparna. Fram provades först under den stora förstärkningsplåt som sitter under framaxelbalken. Plåten har i mitten ett slags uttag som skulle kunna passa för en lyft men nu användes en stor pad som täckte hela urpressningen. Jag tyckte att uttaget gav med sig i kanterna och bilen sänktes omedelbart ned och nytt lyft gjordes i närheten av länkarmarna. Jag såg inte riktigt var. Man förnekade inte direkt att plåten deformerats men försäkrade att det inte var något att oroa sig för. Det saknade betydelse. Jag undrar nu om denna urpressning i plåten under framaxelbalken är avsedd för lyft? Kan deformationen innebära problem? | |
| Länk | |
| Tack Kane för den utmärkta länken. Där kunde jag ju också se hur jag skall byta mitt spräckta dimljus. | |
| Man får alltid visa dem var de ska lyfta för de har inte en susning. En klåpare siktade in sig på förstärkningsplåten i min bil också men jag hann avbryta och visa tillrätta. Sen har de som vana att lämna sitt "sigill" av gammal tectyl och klegg på alla lyftpunkter... fakkers! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.