AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.018

Glapp i navskärm+ljud

Jag har en X5 -02 som nyligen navskärm + ljudet i stereon börjat glappa ! Vissa dagar funkar allt som det ska,men dom senaste dagarna har det börjat strula dagligen.Det började med att navskärmen glappade! När man åkte på ojämn väg "blixtrade"det till på skärmen en kort stund,men sen var allt ok. Nu försvinner även ljudet i radio/cd-spelare ibland.
När jag startar om navskärmen går det bra ett par minuter,men sen tystnade allt.
I veckan körde jag först 4 mil utan problem, men efter att bilen stått ett par dagar efter att
den stått still, började det glappa igen !
Det som gjorts nyligen är att jag bytt generatorn pga att den slutade ladda helt plötsligt.
Verkar som om det skulle kunna vara glapp eller nån kallödning som gör detta.

Vet inte riktigt var jag ska börja leta efter glapp.Har kollat så att det inte droppat in vatten vid navigation / cd-växlare / förstärkare( det har jag haft problem med en tidigare bil ).

Kan det vara så att strömbrytaren till tändningslåset som glappar ! Har bytt detta på tidigare bilar jag haft ( E38+e39 )
samke
Jag har samma problem, dock endast ljud. Efter mycket läsning på diverse forum verkar det som att de flesta X5 ägare med detta problem har haft dåliga lödningar i radiomodulen (som sitter under baljan vid reservdäcket). Enklast är att byta radiomodul. Finns beg. för ca 1500:- annars finns en gubbe i Märsta som reparerar dessa för 500:- Ska besöka honom i veckan.

Har sett att några även haft problem med glapp i högtalarna.

Lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.