AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.345

Bmw 530d GT -10 PROBLEM (P0101)

Mi
14
MickeTuncer
520d F11 -10
Hallå alla glada Bmw kunniga!

Var och hämtade en ny bil i veckan, Bmw 530d GT.

Försäljaren fick precis tillbaka bilen från besiktningen och han sa att bilen gick igenom så jag tänkte inte mer på det.

När jag kom hem med bilen och skulle gå igenom handsfacket så såg jag besiktning pappern, bilen har blivit underkänd på bilprovningen.

Orsak: P0101 Luftflödeskrets "A", massa eller volym, område/prestanda-problem.

Eftersom midsommarn kom ivägen så har jag inte kunnat kontakta försäljaren än.

Vad är felet och är det dyrt och åtgärda?
Ska jag stå för det eller ska firman som jag köpte den ifrån stå?

Tackar på förhand!
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Du menar att säljaren ljugit och påstått att bilen gick igenom när den inte gjorde det?

... eller menar du att bilen ombesiktigats och gått igenom, men du saknar papper från senaste besiktningen?

Om första; så är det bara att skicka tillbaka bilen för kostnadsfri reparation, alternativt att bilen inlöses för det belopp du betalt för bilen och du köper en annan.

Om andra; kolla antingen med firman du köpte bilen av eller med en BMW ÅF vad som varit fel. Om felet nu är åtgärdat är det bara att köra på.

----
BMW CS #6212
Mi
14
MickeTuncer
520d F11 -10
Kag drog iväg ett mail till försäljaren och fick svar tillbaka som lyder såhär:

Jag har precis pratat med Magnus, vår mekaniker som besikta bilen. Tydligen fick den detta nedslag vid bes. (Vid avläsning av koder - inget man kunde se annars). Detta är åtgärdat, bilen kördes tillbaka - men som står i papperna så behövs ej en ny besiktning - utan bara att det ska åtgärdas vilket är utfört.

Bilen funkar mao. som den ska. Hoppas detta ger lite klarhet!!

Skrev han.

Det lyser ingen lampa och ger ingen varning via Check Kontroll.
Hur vet jag om det är åtgärdat?

He
437
Henrik 77
530d Touring M-paket 2009
Hade jag varit dig hade jag kopplat upp den igen och kollat fall felkoden är borta. Hade handlaren varit seriös hade han skickat med en utskrift på bilen efter att felet blev åtgärdat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.