AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
943

Vad ska jag tänka på innan jag köper en alpina b3 e46 99

ra
5
rakaror
BMW 525IA M-SPORT 2002
hej!

funderar på att köpa en alpina B3-99 13000mil här i värmland har stämmt träff med säljaren men jag har så lite att jämföra med och jag är inte heller någon bilproffs.

kan någon vara snäll och ge mig lite tips ang priser,och typiska fel
bilen är importerad så det var lite svårt o få prisuppgift på försäkring direkt på datorn

mvh
To
93
Tobbe76
Alpina B3 3.2 Touring
Kan egentligen inte svara direkt då jag har en E36 men inget direkt annorlunda från en 330 i detta fallet. Alpina specifika delar är dyra normalt men 330 delarna billiga så se över de Alpina specifika slitagedelarna. Motorerna är tåliga min gått 25500mil och går som en klocka. Viktigt att rätt olja etc används. Gällande försäkring så kan dom beroende på bolag skilja väldigt mycket. På min varierade det mellan 10000kr/år till närmare 18000kr/år men beror ju på hur mycket du kör. Detta var för Max 2500mil/år. Entusiastförsäkring ca 1800kr/år men då bara 500mil. Ring runt till olika bolag innan så du inte blir
Är det den sänkta blå så se över däckslitage. Innan jag satte på ställbara plattor till fjäderbenen fram slet den insida på däcken kraftigt. Kolla oxå historiken innan 2007 eftersom det nämns i annonsen.

Lycka till!
ra
5
rakaror
BMW 525IA M-SPORT 2002
hej

tack för tipsen. stämmer det är den blåa sänkta den ser riktigt fin ut på bild iallafall :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.