AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.005

Rostfri bmw 525 m-sport 2004

Visa användare
255
ullebull
Bmw 520D - 2011
Länk

Bilen är helt nylackad överallt utom huv front och bakre kofångaren. Vad är ett rimligt pris tycker ni?

Funderar på att köpa bilen.

Bmw 4-ever
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Sjukt svårt att värdera kan jag tycka. Skulle absolut tänka mig att betala 50k om Allt är i toppskick.

Finns många e39 experter som kan ge ett bättre utlåtande om värde än mig. En riktigt välskött rostfri e39 med m paket är ju bland de snyggaste som finns :)
pe
117
pecklo
518i -86
Om annat än karossen också är i bra skick så tycker jag den är värd o köpa.
Insp 2 bör vara gjort.

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Hade det varit en 530 hade den fortfarande varit för dyr.
Jag tippar på ett slutpris på MAX 40K

deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Sen undrar jag hur i hela världen rostskyddsgarantin kan gälla till 2016 när bilen är tagen i trafik redan 2003-12-19. 12 Års garantin gäller väl bara för E39:or tagna i trafik 2004-01-01 eller senare?

majtii
F36 4-serie
Om den är lika fin utvändigt, invändigt och mekaniskt samt att däck och service är OK så ser jag faktiskt inga problem att värdera den till mellan 55-60'. Det beror helt på hur den ser ut i verkligheten och känns på vägen.

Fina e39or börjar det bli ont om.

Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Hur är det med rostgarantin på bilen? Om den är tagen i bruk innan 2004?
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Det är leveransdatum från BMW som gäller såvitt jag vet, så en bil borde kunna ha första registreringsdatum före 2004, men då ska det stå i serviceboken att leverans har skett efter 20040101.

Om fram och bakvagn också är i utmärkt skick (dvs diverse stag, bussningar etc är bytt och bilen är "tajt" och vibrationsfri att köra) så är priset ok!
Milen sätter inte priset, utan skicket anser jag. Låt säga att man betalar 35-40k för en bil utan något bytt => man kan räkna med att omgående byta stötdämpare och minst halva fram och bakvagnen samt silentblock. Kan göras billigt själv, men på verkstad? 20k är inget svårt att lägga.

Helt obegripligt att säljaren inte har lagt upp högkvalitativa bilder som styrker skicket.
1: Fin o blank nu, lika fin o blank om två år = bra lackjobb. OMÖJLIGT att svara på idag. Seriös lackverkstad lämnar alltid 2 års garanti på jobbet.
2: Hur påverkas rostkydds garantin av omlackeringen???Omlackningen bekostad av BMW?
3: Priset har jag inte koll på.
ph
188
philip222
Volvo XC70 -15
Golf GTi -08
Jag har en exakt likadan fast med automatlåda. Min har gått lite mindre, och är omlackad till hälften.
Hade jag letat efter en sån här nu så hade jag köpt den. Jag är pedant, och stämmer allt han skriver i texten så stämmer bilens skick in på mina krav.
Nu är bilden lite förbättrad så den ser lite väl klarlackad ut, men ser ok ut.

Håller med marin849, varför i hela friden lägger man inte ut fler bilder och gör annonsen lite mer intressant?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.