|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
| Tjena blev nyligen ägare av en Bmw 330i. Enda problemet är att man inte kan burna med den, man tycker ju att en motor på 231 hästar borde klara av det när en sketen otrimmad volvo 740 med ca 130hästar klarar det, så min fråga är, finns det någon form av spärr som gör att den inte kan släppa loss och dör istället? | |
|
Du har ju en antispinn som du kan stänga av. men även om du lyckas så kommer den säkert bara göra det på ett hjul och du kommer förr eller senare ha sönder diffen. |
|
|
Sen har du för mycket fäste. Synd att jag inte har kvar bilden på en avsliten kardan från bmw 325 e36. |
|
| har hittat dsc knappen. Finns det något man kan gära för att diffen ska hålla, tex svetsa? Har nyss bytt koppling och svänghjul pga slitage. Men hur kommer det sig att en volvo kan hålla så bra då fast man burnar och att den är så gammal? | |
| okej blir väll att köpa ytterligare en bmw i framtiden fast, kanske en äldre årsmodell tex e30 såg igår att det fanns några som var ombyggda för drifting, då lär det iaf hålla ett tag? Men tack för varningen om diffen, hade nog inte blivit så kul att byta den med :D | |
|
Dom går sönder dom med. Jag spann själv med min volvo 240 som jag hade för 15 år sedan som var en standard förgasarmotor med planad topp men då måste man komma ihåg att det satt typ ruttna 185or på dem å det var blött underlag. |
|
| aja det är ju tur att det finns reservdelar iaf, "dem kan ju inte hålla hur länge som helst" :( | |
|
Dåliga bakbromsar är också ett plus om du vill burna... Det förklarar en del varför gamla bilar kan vara bra material för detta, gamla smala stenhårda däck med dålig fäste och obefintliga bromsar. Då sliter det mindre på drivaxlar, växellåda och koppling. Med bra fäste och bra bromsar uppstår ju krafter som bilen inte direkt är byggd för och grejer går sönder. |
|
| Det har jag aldrig tänkt på har ju nyss bytt skivor och belägg runt om. Blir nog att sluta prov burna med den här bilen iaf. :) | |
|
Skulle säga att kvaliten inte är som förr heller. det är fel bil att hålla på med säg att din diff går vilken den säkert kommer göra, då ska du försöka jaga en sån på en skrot och det är inte det lättaste och när du gör det så kostar den en slant. Köp då hellre en e34 eller nåt som det finns mycket på skroten. |
|
| Mycket E34? Mja, kolla tex på Länk så ser du att det är snarare färre E34 än E46. | |
|
Ok returbilen är en bra referens tycker du? Och till en skrot och titta på skrotgårn istället. Det står alltid nån e36, e34 där inte så konstigt kanske. |
|
| Jag är nog mer ute efter en e30 eftersom dem är mycket snyggare och desutom fanns det ju 3 st e30 på returbilen i kungsåra. delorian har du något tipps på en bra skrot i närheten av västerås? | |
|
Gör ringar istället för att burna stillastående. Vad har du för däck på i bak? |
|
| Jag har 245 35 R17, får testa det vid tillfälle ;) | |
|
Antispin knappen måste hållas intryckt i 10 sek för att den skall stänga av allt och ja din bil ska klara att burna utan problem. min BMW 3 serie miljöbil orskar släppa loss mina nya nokian 235 och lägga sig på varvstoppet och nej bilen går inte sönder och gör den de så är det för att vissa delar redan är slitna det är ju en BMW |
|
|
Oavsett bil så sliter det att burna. Speciellt om man har dålig teknik, alltså tar lång tid på sig för att få den att släppa. Om motorn går men hjulen står still och kopplingen är uppsläppt så slirar det någonstans och udda belastningar uppstår. Bilar konstrueras inte primärt för dylika aktiviteter. Men det betyder inte heller att de går sönder efter 1 sek burning. Det är själva delen innan hjulen släpper som sliter mest, sen när man väl börjat är det däck och bromsar som slits. __________ Mvh Grelle |
|
| Då vet man iaf att man inte ska köpa bil av d4nne_92! 330 är mycket trevlig bil med härlig motor ta hand om den istället för burna. | |
|
Hade inte heller köpt den :) |
|
| Ska man tänka som så att man inte vill ha en bil som någon har burnat med så får man nog nästan hålla sig till att köpa helt ny bil | |
|
Ja du har nog rätt 99% av alla gör det nog med sin bil, måste nog bara vara jag min farsa och mina grannar som inte gör det. Blir nog ny bil istället. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.