AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.999

Så blir det digitalradio trots allt

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Länk

Ännu bara en proposition, men den kommer ha stor chans att gå igenom, och då kommer även vi häruppe i kalla Norden ha digitalradio.

----
BMW CS #6212
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Länk

Kontrar med den här och kan bara hålla med. Satellitradio som dom har i USA hade varit intressantare.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Reklamkanalerna måste jubla när de får tillfälle att sända med 32kbit/s till lågt pris i ännu lägre ljudkvalitet än idag.
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Tramsförslag. Finns gott om radioappar till både Apple och övriga...

min bilstereo blir ju iprincip helt värdelös isåfall för jag lyssnar mest på radio i bilen och för den delen säkerligen en miljard till bilar som inte kommer kunna lyssna på radio längre.
då kommer man ju bli tvungen att ändra i inredningen på sin bil om man ska kunna lyssna på radio därefter vilket jag kan säga att jag inte kommer ha lust med.
Nyare bilar är ju detta iprincip omöjligt på.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Radioappar??
De är knappast ett alternativ utan ett komplement.
Skulle rekommendera alla att ta det lugnt. Det är ett förslag, om än dåligt och ogenomtänkt.
Ministrar och slikt folk är inte så tekniskt insatta och verkar dessvärre ha dåliga rådgivare och tjänstemän lägre ner på skalan också.
Sen tror jag nog att man ändå kommer att köra med nån slags broadcast via nationellt marknät, oavsett vad Computer Sweden eller andra internetförespråkare, telefon och appleverantörer osv önskar.
Detta har t.ex med landets säkerhet och annat att göra, ingen vill göra sig helt beroende av varken satelliter eller internet enbart.
Vi vet ju alla att varken fast eller mobilt bredband är speciellt tillförlitligt, och man är hela tiden i klorna på operatörer som vill ha max avkastning och betalt för varenda bit man strömmar ner via nätet...
Klart att Teracom förespråkar sina tjänster dvs hårdvaran kring marksändarna osv, men den analoga FM-nätet kan faktiskt med viss fördel ersättas av kapacitet i det redan befintliga digitala nätet.
Även om man inte kom helt fram i de första försöken så kan man göra det bättre nästa gång.
Övriga nordiska länder har tagit samma beslut och går över till digitalt nät långt tidigare än vi. Världen går inte under...

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.