|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Knappast. Jag jämförde med bil ett ovan, "e91 2009, silver, m-sport 4400 mil 199'" Det framgår tydligt i inlägget. |
|
Verdi |
Epsilon, Du ja... |
|
Mitt inägg: "En pre-facelift 08:a som gått 13000 mil i "normalskick" värderas såklart avsevärt mycket lägre än en facelift som gått en tredjedel." Det är alltså en jämförelse mellan Andreas bil och bilen ovan. E90 2008:an har aldrig varit aktuell i diskussionen och därmed helt irrelevant. Varken jag eller någon annan har förespråkat den bilen. Vad är det du inte förstår? |
|
Verdi |
Andreas skrev: "Epsilon: 4000 mil är inte värt 40.000kr extra. Framförallt inte en sedan." Uppenbarligen pratar han om E90:n. Vad är det DU inte förstår? |
|
Komiskt att du helt och hållet tagit på dig att föra någon annans talan. Mitt inlägg behandlar en specifik jämförelse. Att replikera för att helt plötsligt jämföra med någon annan bil är helt ovidkommande. Det skiljer förövrigt varken 4000 mil eller 40000 kr mellan A:s bil och E90:n. |
|
Verdi |
Epsilon, Komiskt? Ok... Det är du som stirrar dig blind på din egen jämförelse. Andreas jämför uppenbarligen med sedanen. Han avrundade väl siffrorna lite. Stämmer iaf mycket bättre än mot LCI touringen. ;-) |
|
(Det trodde jag inte ens att jag behövde förklara) ------- //Lövet |
|
|
Om nu så är fallet är samtliga rörande överens om att E90 08:an är högt prissatt. En replik på ett inlägg bör ha någon relevans till det som skrevs i inlägget innan. Hur stor skillnaden är mot t.ex. grannens Fiat Uno är inte relevant i sammanhanget. Faktum är att det skiljer närmare 4000 mil mellan bilarna i ursprungsfrågan, och enligt min mening bör som sagt prisskillnaden vara ca 50000kr. Trevlig helg på dig Mårten! Hoppas du har något vettigare för dig än att lyfta gamla trådar på AP ;) |
|
Verdi |
Epsilon, Tråden var uppenbarligen intressant så... Känner jag dig? Om inte, var god och använd "Verdi". Annars, skicka PP om vem du är. :-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.