|
|
|
|---|---|
|
Jag har som sagt precis bytt belägg fram och undrar hur man gör när man vill återställa nedräknaren i iDriven/färddatorn? Det står ju fortfarande 8000km så jag behöver dem återställda så jag vet hur lång tid det är kvar tills nästa byte. Tack på förhand. | |
| Du följer detta Länk | |
|
Åh, sweet! Inte hade jag en tanke på att det kunde ligga under mekartips. Tackar! 6cylpower |
|
|
Viktigt att påpeka är att beläggsensorn får ej ha nuddat vid skivan. Om den har nuddat skivan så går det ej att nollställa via kombiinstrumentet, då blir det bara fyra streck _ _ _ _ sedan måste man nollställa med dator, förlsagsvis DIS. Man måste alltså byta sensor om den nuddat även bara det minsta mot skivan, och detta måste göras innan man börjar att nollställa via kombiinstrumentet. Läs även slutet på denna tråd Länk Mvh. Richard |
|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
helt rätt richo jag bytte belägg på E-61:an innan iDrive larmade men det gick inte att återställa fick bara -15000 hela tiden när jag synade sensorn så var det pytte-pytte lite framme av metallen då måste man byta även den |
|
jag bytte bromsar och gjorde tabben att nollställa för jag visste inte de där med sensorn att den var "defekt" bara den nuddat skivan. Men beställde nya slitagevarnare och vips, 30min senare satt de nya varnare och bilen blev nollad från varningen. Man behöver alltså inte någon dator om man råkat göra "fel". På med nya sensorer och gör om proceduren i datorn. |
|
|
Ok, jag trodde man var tvungen att använda dator. Jag köpte ingen ny kabel utan byglade bara kabeln från den gamla, enligt vissa ska det ej fungera men det funkar fint. Det ska var ca 1-5 ohm om belägg sensorn är hel. Mvh. Richard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.