|
|
|
|---|---|
|
Ja, hur gör ni? Det spolar ju inte varje gång på strålkastarna. Kan man lura systemet så det spolar varje gång? Sökte upp någon post som sade att det är 7min, eller 5 spolningar på någon modell. Finns spegelväggar någonstans eller ska man dra snören från reglaget? Tror jag sabbade något på en lyktan när jag bytte frontglasen. Tack. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Skulle det spola varje gång så skulle spolarvätskan ta slut på 0 tid typ. Det ska spola var var 5 gång som man aktiverar spolning till vindrutan, det nollställs varje gång man stänger av bilen. Så första gången efter man slagit på tändningen så brukardet spola både på fönster och ljusen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Ok, tack, så det skall räcka att snabbt slå av/på tändningen. Jo, funktionen är smart, andra bilar jag haft har spolat varje gång om ljuset är på - och var det halvljusautomatik gick det ju inte det att stänga av tillfälligt ens när man kör. Kom på att jag tar med mig en hallspegel ut för att se hur det spolar. Morgonkaffet börjar verka.... ..då får man se om att byta glas själv blev dyrare än att låta verkstad göra det. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Om man INTE vill dränka den nytvättade huven med spolarväska så stänger man av ljuset när man spolar vindrutan. Hoppas det funkar med tändningen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Jag skulle behöva stänga av den där strålkastarspolningen helt, då jag får stanna oftare och tanka spolarvätska än bränsle på vintern. Tvättar man bilen en gång i veckan behövs ju sällan någon strålkastarspolning. | |
|
Tack Hasso. @zoopåse: Tänk bara på att bilbesiktningen troligen testar den. Enklaste är nog Hassotipset - sätt ljusvredet på 0 när du trycker. |
|
| 0-tricket funkar inte på min modell. | |
|
Attans, men eftersom det finns logik för tider det skall pausa osv - så antar jag man kan beställa konfig av mjukvaran. Det ligger nog på datan - som man säger. Du kan säkert få ändrat så 0-tricket funkar också. För alla som suttit och trummat med fingarna av spänning kan jag berätta... ..min spolare kärvade lite så den inte kom ut riktigt, panelen satt inte 100% på plats efter frontglasoperationen verkar det. Stannar 1 cm ut tillbakagången, men vibrerar nog in igen när man kör. Spolar fint nu i alla fall. |
|
| Om dagljuset tillåter kan du köra bara med dimljus, då går det heller inte spolarvätska på lyktor ( och huv), och du slipper slå av och på ljuset varje gång spolning skall användas. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.