AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.449

Andrive Android BMW OEM huvudenhet - intryck.

bi
50
bimmermann
E39 525i -03
Var inte så sugen att reparera pixelfelen igen i min MID (min förra lagning måste pajat i värmen) så jag förvandlade mig till en försökskanin och köpte en Länk .

Första intryck:
* Användarmanual för huvudenheten samt installationsguide för back-kamera saknades.
* DTV-antenn inte inkluderad i paketet, enligt foruminlägg från Andrive själva är de alltid inkluderade. Återstår att se vad de säger... försöker lösa Wifi-problemet först.
* Den inkluderade Wifi-donglen verkar inte fungera ... FAST FW150UM 2.0 ( Länk ). Känns som detta chip måste ha ett specialbygge av Android för att fungera. Ingen kernel jag sett har rtl8188eu stöd per default.
* Linuxkerneln som Android körs på varierar ju men generellt kan man ju säga att stödet för 3G USB donglar är väldigt begränsat. Vill sätta i en sådan men har problem att hitta en kompatibel att köpa här på hemmaplan. Verkar få bli Ebay.... den enda lista jag hittar hittils är Länk

Jag är nyfiken om någon annan på forumet hoppat på och testat en Andrive? Jag har varit sugen på Dynavin länge men aldrig riktigt slagit till... nu blev det en Andrive istället.
Ma
23
Markus Nilsson
330 ci -02 M-tech
320 Touring -98 (e36)
Hej Bimmermann!

Är väldigt intresserad av en Andrive
Är du nöjd med din? Fått den till att fungera som den ska?
Har tittat mycket på en dynavin me, men tycker de är trist att dom kör med en äldre version av andriod, 2,0 har jag för mig

Tacksam för svar!

Vh

// Markus

BMW - When driving comes to live
Fr
14
Fredrik-320d
320d xdrive touring -11
Hoppas du har fått den att funka!

Har kollat på andrive och eonon, verkar vara samma entheter med olika namn.

skriv hur det går för dig, så man vågar beställa :)

Ma
23
Markus Nilsson
330 ci -02 M-tech
320 Touring -98 (e36)
Hej igen!

Någon annan som har testat enheten?
Länk

Vh

// Markus

BMW - When driving comes to live
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.