|
|
|
|---|---|
|
Köpte en Z4:a 05:a för drygt 1 månad sen. Cd-växlaren fungerar inte. Lampan till strömmen på växlaren lyser inte. Hur får man ut den? Kanske har kabeln lossnat. Bilen har bara rullat 1700 mil så att den har slutat fungera verkar konstigt. Nästa fråga är om man kan få in en auxkabel någonstans? Har stereon med navigatorn innen i stereodisplayen. Eller kan man ta bort cd-växlaren och koppla in en aux kabel där istället? Har gjort så på min Volvo v70. | |
|
Krånglande cd-växlare på tidiga z4:or verkar vara ett typfel... Min lyser och surrar, men vägrar att lämna ifrån sig magasinet. Ganska stort projekt att komma åt cd-växlaren, men här finns en bra guide. Länk Hittade en snubbe på ebay.de för ½ år sedan som sålde renoverade cd-växlare med 12 mån garanti och tog den gamla som delbetalning. Själv har jag lagt projektet på is tillsvidare... Lite av tjusningen med bilkörning är de avundsjuka blickarna från de långsammare trafikanterna... |
|
|
Det var verkligen ett projekt att komma åt cd-växlaren om man kollar beskrivningen. Varför göra det smidigt? Man använder ju inte cd-växlaren ändå.Ska försöka få in ett Aux uttag. Vill bara att verkligen allt ska fungera när bilen är i nyskick och körs sparsamt och sköts som en entusiastbil. Hörde att en ny cd-växlare kostar någonstans mellan 3500 och 4000. Mycket pengar för något man egentligen inte använder. |
|
|
Jag hittade precis det här forumet och skriver egentligen för min mors räkning även om jag brukar nyttja hennes BMW ibland. Vi har också fått problem med CD-växlaren, förmodligen något komponentfel då jag lyckats montera isär den och kolla säkringar (etc) men inte hittat något trasigt. Den är dock helt död. Jag har modellnumret och nu är frågan hur man enklast byter ut den? Kan Hasselbacken6 berätta om hur man kommer i kontakt med den där "snubben på E-bay"? Eller finns det något annat, enklare/billigare sätt, eventuellt möjlighet att uppgradera? Modellen är 65 12-6 908949 från 2000. Stort tack på förhand! |
|
|
Nattrixaren: "snubbe på ebay": thunder-online.de lämnar 12 mån garanti på renoverade/genomgångna cd-växlare och har goda vitsord på ebay. ca 100 euro+frakt. Länk Lite av tjusningen med bilkörning är de avundsjuka blickarna från de långsammare trafikanterna... |
|
| Stort tack! Verkar ju vara ett *riktigt* bra alternativ. :) | |
|
Frågar i en gammal tråd. har problem med en cd-växlare i en E39. Kasseten med skivor vill inte komma ut från enheten. Jag trycker på en knapp som finns röd har ja för mig?, och det låter i växlaren men sen händer inget mer. Har haft nåt liknande i en saab men kommer inte ihåg hur kasseten kom ut i den. Funderar på om den kan ha satts i fel. Kanske får plocka ur enheten och ta ut kasseten manuellt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.