AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.760

Kan man montera fjäderbenslagring fel?

s_
91
s_ahlen
328i-95
Hej, bytte i förra veckan fjäderbenslagring bak på min E36, nu inte ens en vecka senare tror de är 5 dagar sen jag bytte så har det gått sönder igen?!

Det jag börjar fundera på är om jag gjort fel när jag skruvade åt skruven högst upp på stötdämparen. Jag gjorde detta innan jag satt på hjulet och sänkt ner bilen utan jag skruvade åt skruven när stötdämparen satt på plats men bilen var upphissad?

Ska man göra detta efter man fått på hjulet och sänkt ner bilen?

Sen så kan jag tillägga att jag inte har något orginal genomslagsgummi på utan satte på ett passande gummi som jag hade hemma i en burk, det är ju mycke smalare dock än orginal gummi men de ska väl inte ha någon betydelse, de är väll bara till för i fall dämparen ger sig?
Man ska väl tekniskt sett kunna köra utan de?

Fjäderbenslagringen köpte jag på skruvat för ca: 100kr om någon undrar vart jag köpt den.

Tacksam för svar!

mvh

Simon
gO
1.407
gOry
335i Touring
Ser inget fel i din montering!
Att du köpt delen på skruvat förklarar ju saken!
jo
100
jonasHelin
e38 740ia -96
har du monterat brickorna åt rätt håll? har du nån bild?
dessa lagringar har jag svårt att tro det är skillnad på om man jämför med original
varför skulle skruvat ha sämre prylar?
s_
91
s_ahlen
328i-95
Vilka brickor? Den översta har ju så at "skålen" är uppåt precis som de ska.
Sen tänkte jag på med genomslagsgummi, de kan man väl egentligen köra utan de är väl bara till för att skydda i fall dämparn slår igenom?
jo
100
jonasHelin
e38 740ia -96
Det är brickan som är skålformad jag tänker på,, finns väl inget annat man kan lägga fel så att den pajjar på några dagar, skulle tro att du haft extrem otur.
s_
91
s_ahlen
328i-95
Kom på, är de så att man ska en skålformad bricka under fjäderbenslagringen ocskå som ser likadan ut?
För det har jag ingen på nu, det kanske är därför det har gått sönder?
gO
1.407
gOry
335i Touring
jonasHelin precis som med billiga bussningar, skit gummi!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.