AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.292

Tankar och åsikter efter 2 dagar med min 320i F30

Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
Innan jag beställde bilen så läste jag sjukt mycket om modellen. Både tester och på forum. Lösandet accelererade efter lagd beställning.

Några saker går inte att läsa sig till utan måste upplevas "på plats"
Och det är det jag tänkte dela med mig av här :)

Nåväl.
Det är en stor bil. Jag märker det på parkeringen jag har(hade en golf innan). Och jag hittar ännu inte "hörnen" utan förlitar mig på PDC(fram å bak)/backkamera. Ett val jag är mycket nöjd med, speciellt backkamerans linjer som visar grafiskt hur bilen svänger beroende på rattutslag.

Utseendet på M-Paketet knäcker. Både på utsidan och insidan.
Fälgarna(18") med sina 255 bak gör bilen speciell, det blir liksom "nått mer" än att bara vara en 320. Svårt att förklara men mervärdet är stort. Baken är oerhört snygg. Enkelpipan är kromad och har större diameter än jag trodde. Det ser inte "fattigt ut". Fronten tycker jag är något överdriven. Snygg men kanske väl många veck.

M-ratten är fenomenal, det svarta innertaket är fenomenalt. Övrig m-sport inredning är härlig men dessa två sticker ut. Aluminiumpanelerna vet jag inte om jag är speciellt imponerad av. Kanske smackar på m-performance alcantaran på den främre panelen.

Växelådan kom jag inte alls överens med från början, hade t.o.m problem att få i backen. Försökte trycka ner och åt vänster, gick inte alls. Den ska "bara" åt vänster med ett litet motstånd. Nu tycker jag lådan är okej, men trodde växlarna skulle vara lite tightare.

H/k ljudet är ett måste om man gillar att sjunga med i bilen, mycket bra!
Idrive har jag inte använt förut men den är oerhört lätt att fatta.
Utökat bluetooth, briljant. Ringa och lyssna på spotify/tunein via BT funkar över förväntan. Dåligt dock att det inte går att "bläddra" i aktuell spellista. Bara byta låt fram/bak funkar.

Summa sumarum. Bilen har levererat över förväntan. Jag är både nöjd och stolt. Det är en oerhört kompetent och fin bil.

/Björn

Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
ja de är ju rätt induvuduellt va man gillar och vill ha.

BMW ownz
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Riktigt fin bil!
hb
323
hbengtsson
E91 325iA Touring
E36 328iA

Grattis! Nya "trean" är något av det snyggaste som rullat ut på Münchens gator någonsin. Otroligt balanserad och harmonisk i sina linjer och samtidigt kaxig med sitt tydliga hånflin.

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Grattis till en mycket fin bil :-)
Al
149
AlpineProphet
Passat Variant TDI170 DSG 4Motion -12 (i väntan på nästa BMW)
Kul att höra Bjornagain! Vad tycker du om förbrukningen så här långt och är det tillräckligt med kraft i rovan?
Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
Tack :)

Första tanken ska man inte dra några slutsatser om...det blir en del gasande och jag har bara kört "i stan"

Jag kommer inte varva den över 4500 första 200 milen, men jag tycker sportläget är riktigt bra. Kraften kommer direkt och den känns pigg och glad :) 184 hästar kommer aldrig skjuta iväg den som en kanon och det var inte prio ett heller när jag beställde bilen men det är fullt tillräckligt för mina behov. Jag la pengarna på lull lullet istället, 108000 på extra utrustning. DET är viktigare för mig. Jag kunde ha tagit en 328 med mindre utrustning för samma pengar(408000) men det var aldrig på tapeten.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.