|
|
|
|---|---|
|
Hej! Funderar på att köpa takräcken till min BMW-kombi. Kikade lite snabbt på Biltemas universal tackräcke för bilar med takrails. Länk Tänkte om nån har erfarenhet av att montera sådana på en BMW E46 Touring -01, eller nån annan bil för den delen. Mvh. -42- | |
|
har dessa.... tjuter som fan runt hundra när dom är utan last .rätt omständliga att skruva på (3 delar) .men för 300 så spelar det ingen roll har jue inte på det mer en nödvändigt there can be only one |
|
|
Har både Thule till kajakerna och BMWs standard (ej lågprofil) till takboxen - orkar inte skruva loss takboxen då jag ska köra kajak - så jag har två uppsättningar färdigmonterade. Nöjd med båda. Båda går att låsa fast. BMWs nyckel ger dig rätt åtdragningsmoment medan Thules skruvas fast med själva låset - inga lösa delar - utom låsnyckeln. Båda har sina fördelar men jag är nöjd med båda. Men de kostar ju 3-5 ggr så mycket som biltemas så man kan ju ha lite högre förväntningar. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Hej, köpte för några år sedan biltemas lastbågar till min e61 "eftersom de var så billiga". Det slutade med att jag slängde alltihop och köpte THULE. Billigt, massa smådelar, vassa delar, rappligt, rena skräpet. Tycker jag. /M Mina bilar: Länk |
|
|
Ska du köra tungt, köp inte biltemas. Köp hellre begat Thule eller Jetbag. Jetbag är thuletakräcken och såldes under ett antal år. |
|
|
typ nåt sånt. Länk |
|
|
Tack så mycket för all input. Blir nog inga biltemaräcken på bilen :) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.