|
|
|
|---|---|
|
Hej Har nyligen ställt på min 520 efter att den varit avställd under vintern. De första dagarna så fungerade den helt utan problem, men efter ett par dagar så fick jag problem att starta bilen. Ibland när jag försöker starta bilen så startar den direkt, men oftast så vägrar den att starta överhuvudtaget hur länge jag än försöker. Man får då vänta en stund för att sedan pröva starta den igen. De gånger jag fått igång bilen så kan den helt plötsligt börja "hacka" lite medans man kör och sedan dö helt och hållet. Efter det så går den inte starta alls. Även när den står på tomgång så kan den dö helt plötsligt. Är det någon som har en idé om vad det kan vara? Bilen är som sagt en Bmw 520i -92. Skriv gärna om det behövs mer info om bilen, är inte så duktig då det gäller bilar. /Jonas | |
| Testa att byta vevaxelgivare. Se även över jordpunkter till motor osv. | |
| Jag testade vevaxelgivaren med en multimeter, och där verkade den vara okej. Kan det fortfarande vara fel på den om den har rätt ohm? | |
|
låter misstänkt bränslepump, finns det bränsletryck, alt bränslefilter som är täppt. FAF |
|
| Glömde säga att bilen inte ens startar med hjälp av startgas och då borde det väl inte vara bränsleproblem? | |
|
En felkodsavläsning är nog lämpligt! Kan vara något så enkelt som igensatt bränslefilter, men även defekt kam- eller vevaxelgivare t ex. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.