|
|
|
|---|---|
| En 330xd e91 tycker jag är den optimala pendlarbilen. För 150-200000 (mindre än en tredjedel av nypriset) får man en fyrhjulsdriven racerbil som med tex ett lättmonterat promotechchip ger 285 hk/590Nm (säkert en överdrift men skillnaden mot stock är uppenbar) och duktig acceleration även under vår långa sliriga blöta del av året, detta med ca 0,80 l/mil. Härligt är det när man känner att alla 4 hjulen aktivt krafsar efter fäste utan sladd utan att behöva sitta i ett högbygge. På is och i snö tuggar den på som en traktor med bra dubbdäck. Det finns 07or som är rejält utrustade med panoramatak, röststyrning, keyless, hyfsat ljud, sportstolar, helljusautomatik, kurvljus , ljus inredning osv precis som i nyare/dyrare bilar. Accelerationer tex 120-160 är snärtig vilket är basalt på omlottväg, den drar märkbart till 220. Jag tycker faktiskt det är optimalt, finns ingen konkurrent i prisklassen, i synnerhet om man har svårt för Audis trista inredning. Tycker man diesel låter trist kan jag rekommendera iphoneappen XLR8 där du kan välja motorljud, alltfrån V8 gurgel till Gallardo i helt valfri volym. | |
|
Ja hade jag inte kommit över min 330D till ett sådant förmånligt pris hade det blivit en 330xd i stället. Saknar verkligen greppet i bland :D _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
Verdi |
Kan bara hålla med. Min 08:a har det mesta och jag har satt ut den för 169 tkr, vilket man knappt får en lika gammal 123d för. Vilket ju är helt galet med tanke på allt man får. 4wd, automat, 6 cyl, massa utrustning... Skulle aldrig sålt min om jag inte ramlade över den här med att köpa från England... Länk |
| Vad menar du med ovanlig? Svår att hitta? Kan ju i så fall bero på just det du skriver, att den är tre gånger så dyr då den är ny. Någon gång ska ju bilen ut ur fabriken. Och betalas till fullt pris... | |
|
Menade mest att bilen är en doldis, så fort 3-serien omskrivs (tex i aftonbladet med sin begagnatgenomgång) så klankas det på slirig bakhjulsdrift, x-drivemodellerna glöms som vanligt bort. 325 xi är inte speciellt kvick, 335 xi är lite väl extrem/ovanlig och 330 xi drar lite väl mycket. 330 xd går som tåget utan uppseendeväckande törst, kommer ned mot 0.65 vid lugnare rull. Hade vanlig e91 innan och den går som bekant helt ok vintertid, men med xdrive är accelerationerna i en helt annan klass, likaså skarpa rondellsvängar där ju fören drar aktivt åt rätt håll, dessutom kan man drifta om utrymme finns. Det stämmer att de var ohemult dyra nya, men nu efter 6-7 år kostar de ju inte mer än en ny 136 hästare med platta tygsäten och am/fm radio som tyngsta post i utrustningslistan. Har inga planer på att sälja min men de som köper en begagnad får oerhört mycket bil för pengarna, de borde gå åt som smör. |
|
| Verdi, har du en länk till din annons? Jag är sugen på en xd. | |
Verdi |
Länk Tyvärr ser det dock inte ut som att jag kan släppa den innan augusti. Men det handlar lite om vad jag får för den också... |
|
>>Mårten, Din bil kommer inte med i sökresultatet när man klickar i fyrhjusldrift i sökformuläret. Du missar en och annan spekulant på det. Mvh Marin |
|
| OK. Är den svensksåld? Sitter det ingen dragkrok på den? | |
Verdi |
Marin, jag vet. Ska ta tag i det om den inte säljs före augusti. Kristoffer, Nej. Import 2009 av en läkare från Danderyd. Papper på allt finns. Och nej ingen dragkrok. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.