|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag är ute på jakt efter en Bmw e60 helst med stor motor Jag har kollat på bmw 530 2007a med 272hk. googlat lite och läste att den gjorde 0-100 på 6,5 sekunder. Känns slö för mig xD Har aldrig haft en diesel så jag har även kollat på 530d men de har endast 235 hk men vet inte så mycket om dessa bilar. 535d har man även kollat efter men är massa sönderkörda/ trimmade på blocket. Har ni några förslag? Jag vill lägga ca 120-200k på en snabb bil med låg förbrukning och miltal xD | |
| Med en 535d blir det inte mkt snabbare och snålare. Under 0,7 vid långkörning med 5 pers och packning och sedan blandat runt 0,8. Men 5-serien maskerar prestandan "bra"... Den känns inte att den är så snabb som den faktiskt är. Så är du rädd för att den ska känns "slö" kanske du ska kolla mot en 3-serie, 335i eller ngt. Min är 1-ägare, orörd och ej sönderkörd och jag tror det finns många fina där ute. Men visst, kanske inte hoppa på första, bästa, billigaste... dvs inte den för 120'.... | |
|
Köp en M5 e39 for 120 sen lägger du resten på soppa. Du får aldrig en E60 med låg förbrukning förutom 530i facelift eller 535d som är något humana med soppa och med bra häst. Ska du ha mera pulver över 300 hk så är de ju 550/alpina/m5 som gäller i E60-klassen. Eller nåt sönderkört som du beskrev. Så det är svårt att uppfylla den ultimata kombinationen som du beskriver i din topic. |
|
| För 120-200k finns det ett par 545 och 550 till salu. Bra tryck och inte jätte törstiga. Bara att köpa. Men låg förbrukning har dem inte, dock låg för sin effekt, prestanda och motortyp. Svårt att äta kakan och ha den kvar om du förstår vad jag menar. Antingen köper du en snabb bil som drar mer soppa, eller så satsar du på en slö 520d och åker "gratis" | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.