|
|
|
|---|---|
|
Vågar man köpa en 00a som gått 25000 mil. Koppling luftmassemätare och vanos är bytta. Har inte tittat på bilen ännu men den ska vara fullservad och i bra skick. Reg nr dpj541 | |
|
Alltså det beror lite på skick och samtidigt får man tänka att delarna håller inte hur länge som helst. Nån gång kommer den dagen då lager, bussningar ger upp och då kan man räkna med en ganska saftig kostnad. Men det får man räkna med när bilen gått 25-30 000 mil. /Fredrik |
|
| Kan du tänka dig att byta vevlager eller toppackningar etc själv så köp om priset är rätt. Kan du inte utföra dessa operationer köp ej då du kommer få betala hutlösa verkstadsräkningar om något skulle hända=Köp en nyare/mindre använd bil då det kan bli billigare i längden. :) Vad kostar bilen? | |
|
Ok tack.25000 mil känns ju inte så vansinnigt mycket för en vanlig 525 eller liknande. Kan tänka mig att motorn i en M5 slits mer. Den är väl mer avancerad och säkert körd hårdare. Jag letar vidare. |
|
|
Ja du... Det är skillnad på 25000 mil och 25000 mil. 25000 mil med typ 15 ägare senaste 5-6 åren? Ja då är risken den att den inte fått rätt service. 25000 mil med samma ägare senaste 10 åren? Som dessutom tagit hand om bilen enligt konstens alla regler? Jag håller inte med om att en M5 E39 skulle behöva ha nya vevlager, toppackningar osv vid 25000 mil, men det e klart att det kan bli så, men det kan lika gärna bli så efter 15000 mil. När man köper en beg bil kan man aldrig veta hur länge den kommer hålla, eller hur mycket/lite den kommer strula. Jag har M bilar med följande miltal, 12600, 14000, 14400 och 23500. Ingen av bilarna har strulat, mer än "standardfel", o det är då M5 E39 som fått dessa (bränslepump + termostat vid 13000 resp 14000 mil). Övriga har bara rullat på utan bekymmer. O den som gått mest (M5 E34) har jag inte haft några problem med alls, alla reparationer/renoveringar har gjorts i brist på bättre vetande*haha* |
|
|
Det är ju sån skillnad om nåt rasar. En 525 som rasar efter 25000mil, visst det va ju tråkigt men jag köper en begagnad motor på skroten för 5-6000:-. Frugan svarar: Jasså har den gått sönder. Vad kostar det att laga? 5000:-, Åh det va inte så farligt. Kommer man däremot hem till frugan och säger att m5an/m3an har rasat och man får den obligatoriska frågan vad det kommer kosta. Vad säger man då? Du frugan, Vi får nog ta och avboka utlandsresan, vi tar och åker ut i skärgården istället. Och skulle man mot all förmodan säga vad det skulle kosta att laga motorn lär nog både du och katten få sova i garaget resten av året. Typ det är skillnaden. :) |
|
|
Funderar man på om man har råd eller inte ska man avstå från köp. ALLA bilar går sönder..förr eller senare. Oavsett miltal. Precis vad som helst kan gå sönder,och precis när som helst. Fingerspitzgefühl. |
|
|
Hehe ni behöver nog bättre jobb :) Det kostar att ta hand om.en M Bil.. |
|
|
Tyrise, förhoppningsvis har killarna i tråden fått lite löneförhöjningar de senaste 6 åren ;-) Bilen i fråga,DPJ541, har nu gått ca 29000 mil men mätaren säger 19000. Tydligen skruvad innan den togs in till Sverige från Danmark. Länk Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| Min har nu rullat strax över 26000mil, och jag har kört ca 16000 själv på 13år.. Kan säga att jag har inte lagt överdrivet mycket i reparationer på sånt som gått sönder. Däremot på uppgraderingar hehe. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.