|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en F21 118D med harman paketet. Släppte rätt tidigt iden om att ha en fungerande lösning för Spotify i bilen. Började ladda ner musik och köra på USB-sticka då ljudet var så grymt mycket bättre. Nu saknar jag dock att inte kunna köra ljud från mobilen. Jag har en Iphone 5 och en y-kabel samt en adapter för iphone 5. Denna lösning gör att jag få riktigt kasst ljud från telefonen. Och vill även kunna byta låt på ratten, har läst mycket om det här men inte riktigt fått sätta fingret på det. Aux-kabel kanske är bättre ljudmässigt? Vad kör ni för lösning? | |
|
Om du beställde hk paketet för att få bra ljud verkar det ju synd att inte beställa bluetooth professional för att kunna streama ljudet trådlöst. kolla om det går att eftermontera? jag kör aux i min med iphone 5 och tycker det är helt okey. |
|
|
Oj! jag kan använda telefonen med bluetooth för att ringa, telefonboken kommer upp osv. Är det samma paket? |
|
|
Låter som du har Bluetooth Business, inte Professional. /J.I |
|
|
beställde en F20 nyligen och plockade också in harman-paketet och funderade på bluetooth professional. Var lite skeptisk dock då jag har nån sorts kinastereo i min nuvarande bil som kör bluetooth och ljudet är märkbart sämre än om jag kör annan källa (t ex aux från telefon). Tänkte att det kanske hade att göra med kinastereon men efter lite googlande verkar det som att det är rätt genomgående för alla system; sämre ljud över bluetooth (tycks dock variera mellan olika telefoner). Att kunna styra telefonen med bilstereons kontroller är rätt nice förvisso men funkar inte optimalt, beror också på vad telefonen/stereon kör för protokoll men ofta kan man i princip bara pausa och byta låt, inte spola i filer eller få upp en låtlista på skärmen etc. Så jag skippade det i alla fall, har inte fått bilen än men tror inte jag ångrar mig, har man ett ljudsystem för 8k i bilen så känns det som att man inte vill paja ljudet över bluetooth. Blir antagligen ingen märkbar skillnad i kvalitet om man jämför med att spela upp från extern källa eller direkt från stereon men på pappret antar jag att det blir bäst ljud om man undviker extern källa och spelar upp från CD/usb/etc direkt i stereon då det blir färre steg för ljudet att förstöras genom så att säga. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.